حمل بار با پس كرايه چگونه است؟

پس کرایه

پس كرايه چیست؟

آیا می دانید حمل بار به صورت پس کرایه چگونه انجام می گردد؟
آیا در رابطه با پرداخت هزینه مرسولات که با استفاده از این روش ارسال می گردد بر عهده چه کسانی است؟ امروز ما در این بخش از دانستنی هایی خود تصمیم داریم تا تمامی آنچه را که مربوط به مقوله پس کرایه و انواع آن است در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

پس كرايه به معناي پرداخت هزينه بسته‌ ارسالي توسط گيرنده بسته مي باشد. به طور واضح تر مي توان اينطور بيان كرد كه فرستنده بسته‌ ارسالي هیچ‌گونه هزينه اي پرداخت نمي كند ولي متعهد مي شود در صورتي كه گیرنده‌ بسته‌ ارسالي از پرداخت كردن هزینه‌ پستي خودداري كند، شركت مورد نظر مازاد بر برگشت خوردن بسته هزینه‌ رفت و برگشت مرسوله را از فرستنده بگيرد و بايد آن را پرداخت كند. تحويل مرسوله در كمترين زمان ممكن و سريع ترين روش در سرتاسر كشور و پرداخت هزينه حمل توسط گيرنده از مهم ترين شاخص هاي برجسته اين نوع سيستم پس كرايه مي باشد.

خدمات مربوط به پس کرایه

خدمات پس کرایه بيشتر براي مرسولات يا بسته هاي غير خطرناك كه از لحاظ وزن و سايز متناسبي كه با سرويس موردنظر برخوردار باشد قابل اجرا مي باشد. به دليل ممنوع بودن گرفتن شركت هاي هوايي و ممنوعيت امنيت پرواز، كالاهايي خطرناك، كالاهايي كه از لحاظ وزن و ابعاد مناسبي ندارند، نمي توانند از خدمات پس كرايه استفاده كنند حمل بار با اين روش هزينه هاي زيادي را شامل مي شود، هزينه پيك فرستنده، هزینه‌ انبار داري و حتي هزینه‌ انبارداري و كرايه باركردن بسته‌ موردنظر باشد.

پس كرايه سفارشي چیست؟

پس کرایه سفارشی

پس کرایه سفارشي كه با نام ديگري به نام بازار متريال شناخته شده است، با استفاده از اين سرويس مي توانيد تمام بسته‌ ارسالي را از درب منزل خود تا درب منزل گيرنده توسط نيروهاي پستي اداره پست ارسال كنيد. اين نوع سيستم حمل و نقل با در اختيار داشتن ناوگان هاي حمل و نقل پستي، بسته هاي ارسالي را بدون در نظر گرفتن وزن و حجم آن با هر اندازه مسافت در هر جايي از كشور ارسال مي كند. از بهترين مزيت اين روش مي توان گفت باعث كاهش 3 برابري هزينه ها شود و مي توانيد به صورت آنلاين و در كوتاهترين زمان بسته‌ ارسالي را جابه‌جا كنيد و به شما اطمينان خاطر مي دهد كه تمام بسته‌ ارسالي بيمه شود و هرگونه خسارت يا آسيبي اگر به بسته‌ ارسالي شما وارد شود موظف به پرداخت آن مي شود. در آخر مي توان گفت كه حمل بسته هاي سفارشي با اين روش هزینه‌ كمتري را در برمی‌گیرد. ارسال بار فقط در همه روزه به جز روزهاي تعطيل و در ساعات اداري در شركت ها انجام مي شود؛ و پس از ارسال بار فرستنده، اطلاعاتي مانند شماره بارنامه، زمان و نحوه‌ دريافت كالا به مشتريان عزيز داده مي شود امروزه مي توان راحت ادعا كرد كه اكثر شهرهاي ايران از اين روش استفاده مي كنند در نهايت هدف كلي اين سيستم ارتقا بخشيدن به كيفيت خدمات ارسالي و دريافتي كالا مي باشد.

حمل بار توسط باربري چيزي حدود 1 الي 3 روز شايد طول بكشد.

براي سفارش اين مرسولات بايد با شركت هاي پس كرايه كه در واحد special service كار مي كنند هماهنگي شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *