نقش اپلیکیشن iBeaconدر بهبود کیفیت پست

وجود جدیدترین تکنولوژی های دیجیتال از جمله اپلیکیشن های خودکار iBeacon سرویس های پستی در سراسر سطح دنیا را به طور قابل توجهی بازسازی کرده اند. این اپلیکیشن ها مسیر را برای سرویس های جدید هموار ساخته و برخی از مشکلات تدارکاتی را برای شرکت های تحویل و مشتریان رفع می کنند.

اپلیکیشن iBeacon چیست؟

اپلیکیشن iBeacon در سال ۲۰۱۳ را شرکت اپل در کنفرانس توسعه دهندگان اپل به سراسر دنیا معرفی نمود. این تکنولوژی بر اساس موقعیت مکانی افراد و با استفاده از تکنولوژی بی سیم بلوتوث هوشمند پیام هایی را به تبلت ها و گوشی های هوشمند ارسال می کند. این تکنولوژی به عنوان زیرمجموعه ای از اینترنت اشیا معرفی می شود. بر اساس پیش بینی های انجام گرفته در سال ۲۰۱۸ بیش از ۵۰ درصد برندهای دنیا از این تکنولوژی نوآورانه استفاده کردند و روی این تکنولوژی سرمایه گذاری های وسیع و گسترده انجام دادند.

نحوه عملکرد تکنولوژی اپلیکیشن iBeacon

iBeacon  در حقیقت تکنولوژی پیشرفته است که دارای کاربردهای گسترده است. این تکنولوژی در صنایع مختلف بسیار زیادی از جمله صنایع پست، حمل و نقل عمومی، حمل و‌نقل هوایی، ریلی و جاده ای کاربردهای بسیار زیادی دارند. فرض کنید در خیابانی شلوغ قدم می زنید و یک پیام اطلاع رسانی از فروشگاه خرده فروشی در مجاورت خود دریافت می کنید. بدون شک خیلی جالب خواهد بود شما به راحتی و تنها با قدم زدن در خیابان ها می توانید از تمامی پیشنهادهای ویژه، تخفیف ها، قیمت ها و دیگر چیزهای فروشگاه های مجاور خود مطلع شوید.

این اپلیکیشن ها به دلیل استفاده از بلوتوث هوشمند مصرف انرژی کم و پایینی دارند. مصرف باتری گوشی در این اپلیکیشن بسیار کم است. این اپلیکیشن ها در فضاهای باز قادر به تحت پوشش قرار دادن مساحت ۷۰ متری هستند در صورتی که در فضاهای بسته تنها ۳۰ متر را تحت پوشش قرار می دهند. بیکن در محیط های سر پوشیده و فضاهای بسته عملکرد خوبی دارند در حالی که GPSتنها در مکان های باز می توانند موقعیت یابی کنند و NFCها نیز در فاصله های خیلی کوتاه تر و محدوده بسیار  نزدیک عمل می کنند.

بهبود کیفیت پست با استفاده از این اپلیکیشن

بر اساس پیشنهاد محققین پیشخوان اداره پست به صورت دیجیتال قابل تغییر می باشد. به عنوان مثال اپلیکیشن iBeaconقادر است برای تکمیل فرم زمانی که مشتریان در صف ایستاده اند مورد استفاده قرار گیرد. این اپلیکیشن با توجه به موقعیت مکانی افراد سرویس های مکانی مختلفی را روی تلفن همراه مشتریان ارائه می دهند.

1 دیدگاه برای “نقش اپلیکیشن iBeaconدر بهبود کیفیت پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *