پست سریع در جزیره کیش : موانع و راه حل‌های موجود

پست سریع در جزیره کیش یکی از راه های نجات اقتصاد این جزیره است که در صورت تحقق میتواند جانی تازه در بازار راکد آن بدمد.

پست سریع در جزیره کیش

بحران اقتصادی در کیش

جزیره کیش با مساحتی بالغ بر 90 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 39 هزار نفر، یکی از مهمترین مناطق آزاد در ایران محسوب می‌شود. پر واضح است که اقتصاد این جزیره مبتنی بر گردشگری است که در 2 سال اخیر و با شیوع بیماری کرونا دچار رکودی جدی شده است. ادامه این روند میتواند اقتصاد این جزیره را با مشکلات جدی روبرو کند.

 شاید برایتان جالب باشد که گردش مالی این جزیره کوچک به تنهایی با سه استان بزرگ کشور برابری میکند و این بدین معناست که نجات بازار کیش به نوعی نجات بخش مهمی از بازار کشور خواهد بود.

پست سریع راه حل بازار کیش

زندگی در عصر حاضر با وجود تکونولوژی های پیشرفته ارتباطی، بسیاری از مفاهیم از جمله گردشگری را تغییر داده و پدیده های نو ظهوری مانند گردشگر مجازی امکان فعالیت اقتصادی در صنعت گردشگری را بدون حضور فیزیکی گردشگران در بازار محیا کرده است.

در حال حاضر گردشگرمجازی و زیر ساخت های ارتباط  بصری، از جمله شبکه های اجتماعی، برای احیای اقتصاد جزیره مهیا است. لیکن پست سریع در جزیره کیش حلقه مفقوده‌ی این بازار جدید است که علی رغم نیاز مشتریان در سرزمین اصلی و توان تامین این نیاز از سوی کیشوندان، امکان ارسال به موقع برای کالاها وجود ندارد.

موانع پست سریع در جزیره کیش

راه های چهارگانه ورود و خروج کالا در کیش عبارتند از :

  • ورود کالا از خارج ایران به کیش
  • خروج کالا از کیش به خارج از ایران
  • ورود کالا از سرزمین اصلی (ایران) به کیش
  • خروج کالا از کیش به سرزمین اصلی

مطابق با آنچه در گمرکات کیش میگذرد و نیز صحبت های بسیاری از تجار، ورود و خروج کالا از خارج از ایران به کیش و بالعکس با مشکل چندانی مواجه نیست یا حداقل کاری از صنعت پست  برای حل آن ساخته نیست، لیکن ارسال سریع کالا مابین سرزمین اصلی و این جزیره ، خدمتی است که در صورت تحقق می‌تواند گره ای از فرش مشکلات اقتصادی این مرز و بوم باز کند!

پستکس آماده خدمت رسانی به نگین خلیج فارس

بنا بر گزارش اداره پست جزیره کیش، روزانه بین هزار تا هزار و پانصد مرسوله پستی توسط کارکنان این اداره در جزیره توزیع می شود. مرسوله های پستی مثل شوینده ها، عطر و ادکلن، مواد خوراکی بصورت زمینی بین ۷ تا۱۰ روز طول می کشد تا بدست مردم برسد و مرسولات کاغذی بین ۳ تا ۴ روزه بدست گیرنده می رسد. پستکس در مقام یک هاب پستی و با بهره گیری از امکانات لجستیکی تمام شرکت های پستی ایران، این امکان را دارد که با جمع آوری و بسته بندی کالا از درب منزل، مغازه یا کارگاه به صورت خرد و کلان و ارسال آن با سرویس منتخب مشتری، گامی در راستای احیای اقتصاد این جزیره برداشته باشد.

2 دیدگاه برای “پست سریع در جزیره کیش : موانع و راه حل‌های موجود

  1. محمد فلاحی گفته:

    اگر در کیش مشکل ارسال حل بشه به راحتی میشه از هر جایی مرسوله ارسال کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *