شهر لجستیکی دوبی

شهر لجستیکی

اولین شهر لجستیکی جهان با سرمایه­گذاری­های عظیم در دبی احداث شده که با افتتاح زیرساخت­های مختلف آن از جمله فرودگاه و بندر به تدریج تکمیل می­ شود.

شهر لجستیکی

دوبی یک هاب تجاری در خاورمیانه

شهر دوبی که به عنوان یک مرکز منطقه‌­ای برای صادرات مجدد، خرده‌فروشی، تفریح، هوانوردی، فناوری اطلاعات و بانکداری مطرح است، حدود 60% کل کالاهای وارد شده به خاورمیانه را از طریق مرزهای خود ترانزیت می­کند. دوبی با دارا بودن بیش از 20% سرعت رشد در زمینه بازار لجستیک، هم اکنون در حال ایجاد شهر لجستیکی دوبی است که جامع­ترین مرکز لجستیکی در نوع خود در کل دنیا محسوب می­شود.

این مرکز بستر لازم را برای تبدیل این کشور به یک هاب تجاری برای خاورمیانه و ماورا ء آن فراهم کرده و بازار لجستیکی آن بیش از 2 میلیارد مشتری بالقوه شامل اروپای جنوبی، کشورهای CIS، شبه قاره هند، خاورمیانه و آفریقا را در برمی­گیرد. این شهر، از کلیه مدهای حمل، خدمات لجستیکی و عملیات ارزش‌افزوده در زنجیره­‌های تأمین شامل تولید سبک و مونتاژ، در منطقه آزاد پشتیبانی می­ کند.

ظرفیت های شهر لجستیکی دبی

این مرکز لجستیکی که ظرفیت جابه جایی بیش از 12 میلیون تن کالای حمل هوایی را داراست در مجاورت فرودگاه بین­ المللی آل مکتوم دوبی و یکی از بزرگترین بنادر کانتینری منطقه یعنی بندر و منطقه آزاد جبل علی واقع است. مساحت کل این مرکز لجستیکی 25 کیلومتر مربع است. یک هاب ترانزیتی است که قاره‌های اروپا، آسیا و آفریقا را از طریق حمل هوایی- هوایی (جهت اتصال به منابع دوردست با بازارهای مهم جهانی)، حمل دریایی- هوایی (به‌ منظور تضمین تحویل به موقع در زنجیره­‌های تأمین بین قاره­‌ای و کنترل هزینه­‌های مربوطه)، امکان ترکیب ترانزیت با گزینه­‌هایی چون بسته­ بندی، برچسب­ زنی، و سایر خدمات ارزش‌افزوده، بهم متصل می­ کند.

علاوه بر این، این شهر یک هاب توزیع است که در آن شرکت ­ها می­ توانند مراکز توزیع خود را در آن مستقر نموده، موجودی آن‌ها را از طریق زمین، دریا یا هوا تأمین نموده و کالاهای خود را با کم­ هزینه­‌ترین و سریعترین روش­ها به مشتریان تحویل دهند.

به واسطه آزاد بودن منطقه، خدمات حمل­ ونقل چندوجهی و لجستیک یکپارچه که در نوع خود در دنیا اولین است، از تسهیلات و مزایای قانونی مناطق آزاد بهره می­ برد. چنین مزایای محیط مناسبی را برای فعالیت شرکت­های با نیازهای حمل­ ونقل چندوجهی، شرکت­‌هایی که به دنبال خدمات حرف ه­ای لجستیکی، تسهیلات تجارت آزاد و طیف متنوعی از خدمات لجستیکی خلاقانه و دارای ارزش‌افزوده ایجاد می­ کند.

مجموعه خدمات ارائه شده در این هاب لجستیکی

  • استقرار شرکت­‌های لجستیکی و استفاده آن‌ها از انبارها و انواع تسهیلات لجستیکی مجموعه
  • حمل ­ونقل چندوجهی به صورت یکپارچه (دریا، هوا، جاده)
  • امکان استفاده شرکت­‌های تولیدی و تجاری از مجموعه به عنوان محل ذخیره­‌‌سازی و توزیع تدریجی
  • امکان انجام انواع خدمات ارزش‌افزوده از قبیل بسته­ بندی، برچسب­زنی، مونتاژ، تولید سبک و غیره
  • امکان استقرار شرکت­‌های تولیدی و تجاری در پارک اداری مجموعه
  • امکان اسکان مشتریان و کارکنان در مجموعه هتل­‌ها و آپارتمان‌های مجموعه
  • ارائه خدمات جانبی شامل مراکز همایش و خرده ­فروشی­‌ها و فروشگاه­ ها

4 دیدگاه برای “شهر لجستیکی دوبی

  1. وحید روشنی گفته:

    خیلی عالی بود انشاله شاهد این موارد در کشور خودمون باشیم

  2. محمد فلاحی گفته:

    انشالله در قرن های پیش رو بتونیم به این فناوری ها دست پیدا کنیم 👏👌

  3. محمد فلاحی گفته:

    انشالله در قرن های پیش رو بتونیم به این فناوری ها دست پیدا کنیم 👏👌👌👌👌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *