پست یک روزه و آنچه باید در این مورد دانست

پست یک روزه

تحقق پست یک روزه یا همان پست سریع علاوه بر ارتقا کیفیت ارسال و رونق در کسب و کارهای آنلاین می‌تواند به کاهش مواجهه حضوری در معاملات و به تبع آن کاهش ترافیک و آلودگی محیط زیست منجر شود. بدین ترتیب حتی زندگی کسانی که مشتری این سرویس نیستند هم تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

پست یک روزه

پست یک روزه یا همان پست سریع را می‌توان نقطه عطف تحول و پیشرفت صنعت پست دانست . پیدایش این نوع پست که در آن امکان ارسال به تمام نقاط دنیا وجود دارد مرهون پیشرفت تکنولوژی های نوین است.
این نوع ارسال سریع باعث بهبود در خدمات رسانی بسیاری از شرکت هایی شده است که فعالیتشان حول ارسال بسته ها یا نامه های پستی است.

اهمیت پست یک روزه

از فعالترین شرکت های پستی در دنیا می‌توان به DHL و FedEX اشاره کرد. این شرکت ها در سال های اخیر توانسته اند برای بسیاری از شرکت های کوچکتر و در مقیاس محلی نقش الگو را داشته باشند.

با ظهور شرکت های مذکور و ارائه خدمات پست یک روزه، بسیاری از سرویس های سنتی منسوخ شده و روش های مدرن، با اتکا بر پیشرفت تکنولوژی جایگاه ویژه ای در جوامع کسب کرده‌اند. لیکن فعالان صنعت غذایی، دارو و بیمارستانی، در این میان نگاه جدی تری به این خدمات خواهند داشت.


توضیح پست یک روزه و نحوه انجام آن

همانطور که از نام آن مشخص است، پست یک روزه، به پستی گفته می‌شود که ظرف 24 ساعت مرسوله از مبداء به مقصد رسانده می‌شود. این فرآیند با چالش های بسیاری روبرو خواهد بود، لذا ارائه دهندگان این سرویس به مشتریان خود ضمانت نامه هایی برای تحویل کالای آنان در زمان مشخص ارائه می‌کنند.
در این سیستم پس از تحویل کالا از درب منزل، به مشتریان کد رهگیری داده میشود تا بتوانند مسیر انتقال مرسوله خود را کنترل کنند. بسیاری از مشتریان این سرویس مشتریان فروشگاههای اینترنتی مانند آمازون هستد.
پر واضح است که سرویس پست یک روزه، قیمت بالاتری نسبت با سایر سرویس های پستی دارد و متقاضیان آن می‌بایستی که حتما این نکته را مد نظر داشته باشند.

مزایای پست سریع چیست؟

استفاده از پست یک روزه مزایای بسیاری دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:
·   جلب اعتماد مشتریان برای استفاده از این سرویس
·   ارسال سریع السیر کالاها
·   کاهش نیاز به سرمایه در گردش و توسعه کسب و کارها
·   کاهش نرخ CRC برای فروشگاه های اینترنتی
·   کیفیت بالای ارسال
·   رهگیری کالاهای پستی درطول زمان ارسال

تفاوت خدمات در نقاط مختلف

 معیار سنجش برای ارسال کالا در پست یک روزه مسافت مورد نظر برای جابجایی است. در بسیاری از شرکت های ارائه دهنده این سرویس از پست هوایی استفاده می‌شود.
هر چند این سرویس یک از بهترین راه های ممکن برای ارسال بسته های پستی است، اما در فواصل طولانی مانند پست های برون مرزی، شرکت های مربوطه از ارائه این سرویس ناتوان بوده و پروسه چندین روز به طول می‌انجامد.
پست یک روزه در مراسلات درون مرزی رواج بسیاری داشته و معمولا از طریق مسیرهای هوایی و ریلی انجام می‌پذیرد. 

نقش پست سریع در صنعت غذا و دارو

استفاده از پست یک روزه در صنعت غذا و دارو می‌تواند منجر به تحولی عظیم در این عرصه شده و جان بسیاری از انسانها را نجات دهد. همچنین با استفاده از این سرویس می‌توان در بسیاری از نقاط دنیا با ذائقه سازی، بازار های جدیدی برای فعالان غذایی خلق کرد.

2 دیدگاه برای “پست یک روزه و آنچه باید در این مورد دانست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *