اقتصاد مقاومتی و نقش پست

اقتصاد مقاومتی

صنعت پست به عنوان یکی از زیرساخت های لجستیکی، بابرخورداری از شبکه مویرگی در سراسر کشور، و نیز اعتباری که در طی سالها بین مردم کسب کرده است، این قابلیت را دارد که در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ، از طریق نهادینه کردن پست در سبد کالای خانوار، ضمن کاهش نقدینگی در کشور و رونق کسب و کار، به توزیع عادلانه ثروت در کشور نیز کمک می‌کند.

اقتصاد مقاومتی

حمایت از تولید داخلی و کاهش هزینه‌های ملی

خدمات پستی با توجه به ماهیت راهبردی در امر لجستیک، می‎تواند با ایجاد ارتباط بین بخش های خصوصی در حوزه های (صنعت، کشاورزی، خدمات) منجر به خلق ثروت ، و نیز افزایش سرعت در رشد اقتصاد مقاومتی کشور شود . بدین ترتیب می‌توان ترافیک متقاضیان خدمات در کشور را به راحتی پوشش داده و نیازهای جامعه را مرتفع کرد.

 رونق و پیشرفت بسیاری از بنگاه های کوچک و به طور کلی خُرده مشاغل، در گرو وجود زیرساخت های ارتباطی مدرن و پویا است. خدماتی که هم اکنون در شبکه در هم تنیده پستی کشور قابل ارائه است.

جلب اعتماد ملی در راستای اقتصاد مقاومتی

فعالین صنعت پست، و به طور خاص پست لجستیک، می‌توانند با تجهیز و مدرن سازی مراحل مختلف عملیات پستی، از ثبت سفارش تا گام آخر مرحله تحویل، اعتماد اقشار و دستگاه های خصوصی و دولتی را جلب کند. بدین صورت بخش زیادی از از مراسلات و مبادلات در کشور ساماندهی و ساپورت می‌شود.

صرفه‌جویی در منابع و کنترل آلاینده‌های زیست‌محیطی

در بسیاری از کشورهای پیشرفته، که توسعه خود را بر احیا و ترویج زیرساخت های الکترونیکی بنا کرده اند، عمدتا دریافت ها و پرداخت های افراد از طریق پست انجام می‌گیرد. بدین طریق از تردد غیر ضروری صدها نفر در روز جلوگیری می‌شود. آنچه در ادامه‌ی این روند اتفاق می‌افتد، صرفه جویی در منابع انرژی و نیز کاهش آلودگی های زیست محیطی است.

همچنین با کاهش ترددهای غیر ضروری و صرفه جویی در مصرف سوخت، می‌توان در جهت احقاق قیمت تعادلی بنزین در کشور گامهای مثبتی برداشت.

یکپارچه‌سازی نشانی ایرانیان

پست از طریق یک پارچه سازی آدرس های پستی هموطنان، و نیز ارائه GNAF ، امکان دسترسی آسان و شفاف اطلاعات مکانی به شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی را نیز فراهم ساخته است.

قطعا یکی از نیازمندیها برای تحقق دولت الکترونیک، وجود دیتا بیس جامع از اطلاعات مکانی اشخاص حقیقی و حقوقی است.

نقش پستکس دراقتصاد مقاومتی

پستکس به عنوان تنها هاب آنلاین پستی در کشور، با الکترونیکی کردن ثبت سفارشات و نیز تجمیع آنها، ضمن ارائه خدماتی از قبیل کدرهگیری، بسته بندی، به همراه سرویس جمع آوری و ارسال درب تا درب، توانسته است ظرفیت های پستی کوریر های موجود در کشور را نیز ارتقا دهد.

پستکس با ایجاد دریایی از سفارشات مشتریان، توانسته است ضمن صرفه جویی در وقت و انرژی برای کوریرها، امکان توزیع عادلانه و عاقلانه را نیز برای این شبکه لجستیکی فراهم آورده است.

2 دیدگاه برای “اقتصاد مقاومتی و نقش پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *