تجارت الکترونیک و خدمات نوین پستکس

تجارت الکترونیک

اگر عصر حاضر را عصر تجارت الکترونیک بنامیم، پر بیراه نگفته ایم. رشد و توسعه زیرساخت های الکترونیکی از جمله شبکه های اجتماعی، عملا انسان امروزی را به این شبکه جهانی وابسته کرده است. در روزهای اخیر، تنها با چند ساعت اخلال در شبکه های واتساپ و اینستاگرام، در مجموع، میلیون ها دلار زیان، نصیب فعالان تجارت الکترونیک شد. این بدین معناست که نقش تجارت الکترونیک و زیر ساخت های آن اعم از پلت فرم هایی مانند واتسپ و اینستاگرام و زیر ساخت های لجستیکی مانند پست، در زندگی بشر امروزی بسیار پررنگ و انکار ناپذیر است.

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک به زبان ساده

به دلیل مشغله های کاری و یا گرفتاری های دیگر، آنقدر وقتتان پر است که فرصتی برای خرید مایحتاج خود ندارید!، خدایی نکرده مشکل تنفسی یا قلبی دارید و آلودگی هوای شهر و ترافیک شمارا آزار می‌دهد!، یا اینکه علی رغم صرف ساعت ها وقت و انرژی و رفتن به بازر، نتوانستید کالای مورد نظرتان را پیدا کنید.

شاید رویایی ترین شکل ممکن برای خرید، این باشد که تنها با فشار چند دکمه آن را انجام دهید!. « تجارت الکترونیک » درست همان چیزی است که این رویا را برای شما محقق کرده است.

شبکه‌های اجتماعی، پیشرو در تجارت الکترونیک

در میان اشکال مختلف تجارت الکترونیک، از جمله سایت ها و صفحات اینترنتی، شبکه های اجتماعی با ربودن گوی سبقت از سایر رقبا، در این امر پیشرو هستند.

تعداد افراد حاضر در شبکه های اجتماعی، عددی بسیار بزرگ است. شاید توضیح اینکه تنها تعداد افراد حاضر در شبکه فیسبوک، از مرز یک میلیارد نفر رد شده است، خود بیانگر کثرت حضور مردم در این شبکه ها باشد. از نگاه اقتصادی ، تراکم جمعیت در هر نقطه مساوی است با خلق بازرهای جدید و پتانسیل خرید.

امکان ارائه مالتی مدیا از کالاها یا خدمات در شبکه های اجتماعی، خرید از این پلت فرمها را ساده و دلچسب می‌کند، تا آنجایی که در برخی کشور های توسعه یافته، بیش از 80 درصد خریدهای مردمی از طریق همین زیرساخت ها انجام می‌گیرد.

دلیوری و پست در خریدهای اینترنتی

فرآیند خرید در قالب تجارت الکترونیک و به صورت مجازی، با تمام پیشرفت در سال های اخیر، هنوز در مرحله گام آخر تحویل، مستلزم حضور فیزیکی و سرویس های کوریر است. فرقی نمی‌کند که شما از سایت آمازون خرید کرده باشید یا یک فروشگاه اینستاگرامی ساده. در نهایت کالای خریداری شده، باید با یکی از سرویس های پستی یا دلیوری خود فروشگاه برای شما ارسال شود.

اما انتخاب سرویس ارسال، ثبت سفارش در آن، مقایسه قیمت های مختلف برای این سرویس، اطمینان از ایمنی و سرعت در ارسال….چالش هایی است که با آن روبه‌رو خواهید شد. در ادامه می‌خواهیم شمارا با سرویسی آشنا کنیم که چالش های مذکور را برای فروشنده و مشتری ساده و راحت کرده است.

شاپکس، خدمات ویژه برای کسب و کار آنلاین

همانطور که گفتیم در استفاده از سرویس های ارسال محصولات، برای مشتریان و فروشندگان دغدغه هایی وجود دارد. از اطمینان از کیفیت و سرعت ارسال گرفته تا امکان ارسال انبوه و ضمانت برای پرداخت وجه کالاهای فروخته شده.

تمام مشکلات فوق با سرویس شاپکس مرتفع شده است. اگر کسب و کار شما آنلاین است، بدون توجه به تعداد بسته های ارسالی در روز می‌توانید از سرویس شاپکس استفاده کنید. این نکته زمانی حائز می‌شود که بدانید، بسیاری از کوریر سرویس ها برای ارسال بسته های تکی یا تعداد پایین خدماتی ارائه نمی‌دهند!

با استفاده از سرویس شاپکس، صاحبان کسب و کار، علاوه بر استفاده از خدمات ارسال، می‌توانند با دریافت گزارشات سیستمی فروش خود را آنالیز کرده و از موقعیت خود در بازار اطلاعات بیشتری کسب کنند. پیش کرایه، پس کرایه و COD از دیگر خدمات شاپکس است.

1 دیدگاه برای “تجارت الکترونیک و خدمات نوین پستکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *