پست لجستیک و خدمات متقابل شرکت پستکس

پست لجستیک

ضرورت استفاده از خدمات پست لجستیک از هزاران سال پیش تا کنون برای تمامی افراد محرز و مشخص شده است. سهولت و کیفیت در ارسال کالا میتواند فاکتور مسافت را در خریدهای اینترنتی حذف کرده و افراد بدون نگرانی از آن اقدام به خرید یا فروش کنند. بدون شک پست لجستیک یکی از زیر ساخت های استراتژیک در هر کشور است و تلاش برای بهبود آن منجر به افزایش رونق اقتصادی خواهد شد.

پست لجستیک

خصوصی سازی و چابک سازی پست

پست یکی از ادارات دولتی در کشور است که علی رغم برخورداری از زیرساخت های مناسب گسترده در سراسر کشور، از چابکی لازم برخوردار نیست. بخشی از این ضعف، به دلیل وجود محدودیت ها و بروکراسی حاکم بر مناسبات اداری است. اما جبران این ضعف با رشد خصوصی سازی و همکاری با شرکت های فعال در این حوزه میسر است.

کوریر سرویس های موجود در کشور، به دلیل برخور داری از بدنه ای کوچکتر و چابکتر نسبت به اداره پست می‌توانند در پیشرفت این صنعت استراتژیک نقشی کلیدی داشته باشند. واین مهم، تنها در سایه همکاری و حمایت نهاد دولتی محقق می‌شود.

ضرورت هاب برای تسریع پست لجستیک

اگر مقالات ما را دنبال کرده باشید، پیش از این در مورد مدل هاب و اسپوک به تفصیل صحبت کرده ایم. هاب با تجمیع و یک پارچه سازی سفارشات، می‌تواند، ضمن تامین سفارش برای کوریرها، آن ها را برای ارسال دسته بندی کرده و به مثابه یک پایانه مسافربری، مراسلات را سامان دهی کند.

در هاب پستی، امکان دیده شدن برابر، به تمام فعالین پست لجستیک داده می‌شود. و رشد آنها به استعداد توانایی و خدمات ارائه شده خواهد بود. مشتریان با دیدن زمان ارسال، قیمت تمام شده و سطح پوشش هر کوریر در کشور، متناسب با نیاز خود یکی از آنها را انتخاب می‌کنند.

نقش کلیدی شرکت پستکس در پست لجستیک کشور

شرکت پستکس، اولین هاب آنلاین پستی در کشور، با امکان ثبت سفارش در بستر اینترنت و یا حتی تلفنی، در تمامی ساعات شبانه روز، در واقع نقش دفاتر پستی را در منزل شهروندان ایرانی ایفا می‎کند. بدین ترتیب نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر پستی، برای انجام مراسلات با هر تعدادی، نخواهد بود.

پستکس پس از ثبت سفارش مشتریان، با اعزام مامورین خود برای جمع آوری مرسولات، و نیز ارائه خدمات بسته بندی، چاپ لیبل، کدرهگیری، پس کرایه، COD، و نیز خدمات شاپکس برای فروشگاه های اینترنتی، توانسته است کلاسی جدید از خدمات پستی را به هموطنان عزیز ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *