پستبار و صرفه جویی در هزینه و زمان

پستبار

با شروع پاندمی و اعمال محدودیت های اجتماعی ، استفاده از سرویس های پستی در تمام دنیا افزایش یافته است. کشور ما نیز از این قائده مستثنا نبوده و سرویس های مربوطه در این حوزه رشد چشمگیری داشتند. لیکن استفاده از سرویس پست خود مستلزم صرف وقت ، هزینه و حضور فیزیکی در باجه های پستی است. که علاوه بر افزایش آلودگی های زیست محیطی، افزایش ترافیک، هزینه های رفت و آمد، خطر شیوع کرونا را نیز افزایش خواهد داد. اما برای این مشکل نیز راه حلی وجود دارد. پستبار ، به مثابه یک هاب برای اسپوکِ پست، توانسته است خطرات مذکور را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش دهد.

پستبار

مزیت های ثبت سفارش در پستبار

چنانچه قصد ارسال بسته ای از طریق شرکت ملی پست را داشته باشید. می‌بایست مرسوله خود را شخصا به یکی از باجه های پستی برده و پس از بسته بندی و انجام تشریفات اداری، آن را ارسال کنید. این فرآیند همانطور که اشاره شد مستلزم صرف وقت و هزینه است. اما راه بهتری نیز وجود دارد.

شما به کمک پستبار می‌توانید تمام مراحل فوق را دور بزنید. برای این کار کافی است که در سامانه پستبار ثبت سفارش کنید. پس از آن ماموران جمع آوری بسته را از درب منزل شما تحویل گرفته و پس از بسته بندی مناسب، آن را ارسال می کنند. این فرآیند مزیت های دیگری نیز دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

صرفه جویی در هزینه

میانگین مسافت تا نزدیک ترین باجه پستی در کلان شهر تهران حدود 8 تا 10 کیلومتر است. طی این مسافت با وسایل نقلیه مختلف امکان پذیر است.

استفاده از وسیله نقلیه شخصی با توجه به نرخ بنزین و استهلاک ماشین، به هیچ عنوان مقرون به صرفه نخواهد بود.

استفاده از تاکسی های هوشمند نیز با توجه به افزایش قیمت های اخیر، قیمتی بیش از 50 هزارتومان را در بر خواهد داشت.

گزینه مترو و بی‌آرتی نیز هرچند کم ولی مشکلات عدیده ای را به همراه خواهد داشت که بعید است از آن آگاه نباشید. مضاف بر تمام این موارد، در نظر داشته باشید، حتی اگر هزینه رفت وآمد شما صفر هم باشد، بازهم بسته توسط شخص شما حمل شده است و این به معنای صرف زمان است. این در حالی است که با استفاده از پستبار شما هیچگونه جابجایی نخواهید داشت.

صرفه جویی در زمان

انجام عملیات پستی همانطور که گفته شد علاوه بر هزینه های مالی، زمان زیادی را نیز صرف خواهد کرد. حداقل زمان جابجایی در تهران برای کمترین مسیرها قطعا بیش از یک ساعت خواهد. ولی در صورت استفاده از پستبار در هر ساعت از شبانه روز قادر به ثبت سفارش خواهید بود. پس از ثبت سفارش مامور جمع آوری از درب منزل بسته شما را تحویل گرفته و با سرویس مورد نظر برایتان پست خواهد کرد.

پشتیبانی و دریافت کد رهگیری

چنانچه در مسیر ثبت سفارش در سامانه پستبار، با مشکلی مواجه شوید، تیم پشتیبانی در تمامی ساعات شبانه روز پاسخگوی شما خواهند بود. همچنین پستبار با صدور کد رهگیری به شما این امکان را می‌دهد که در هر لحظه از روند ارسال بسته پستی خود آگاه شوید.

بیمه در پستبار

بسته های ارسال شده از طریق پستبار، متناسب با ارزش ریالی کالا و به انتخاب شما تا سقف 6 میلیون تومان بیمه خواهند شد. در صورت بروز خسارت و قصور از جانب پستبار، مبلغ خسارت بدون فوت وقت به شما پرداخت می‌شود.

سایر خدمات در پستبار

شما در صورت استفاده از سامانه پستبار، می‌توانید از خدماتی مانند: پیش کرایه، پس‌کرایه ،امنیتو و COD نیز بهره‌مند شوید.

1 دیدگاه برای “پستبار و صرفه جویی در هزینه و زمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *