اتوپست (پست اتومبیلی) تحولی در ارسال درون شهری

اتوپست

قطعا عمده ترین علت ترافیک کلان شهرها، ازدیاد اتومبیل های درون شهری است. جالب است بدانید که تعداد اتومبیل های شهر تهران بیش از 5 میلیون خودرو در روز است. علاوه بر ترافیک، آلودگی هوا، مصرف سوخت و اتلاف وقت نیز از دیگر معایب تعداد بالای خودرو هااست. لیکن با استفاده از طرح اتوپست یا همان پست اتومبیلی می‌توان این تهدید را به فرصت تبدیل کرد. در ادامه این مقاله به توضیحی اجمالی از این طرح خواهیم پرداخت.

اتوپست

اتوپست ؛ استفاده از ظرفیت اتومبیل های درون شهری

پر واضح است که برای ارسال بسته های پستی نیاز به وسیله نقلیه است. این وسایل نقلیه فارغ از نوع یا کیفیت آن ابتدا می‌بایست امانت دار باشند تا از رسیدن بسته به مقصد اطمینان حاصل شود. به استناد این اصل، انجام مراسلات پستی تنها از طریق مامورین پستی انجام می‌شود. اما راه حل دیگری نیز وجود دارد.

استفاده از باکس های رمز دار و مجهز به GPS می‌تواند دغدغه امنیت و امانتداری را در مراسلات پستی مرتفع کند. بدین صورت که با استفاده از این باکس ها و قرار دادن آنها در اتومبیل، بدون در نظر گرفتن هویت راننده، می‌توان مسیر انقال بسته ها را رصد کرده و از تحویل به گیرنده اطمینان حاصل کرد. این روش می‌تواند روشی برای پیاده سازی طرح اتوپست باشد.

چگونگی استفاده از ظرفیت اتومبیل های شهری

گام نخست در اجرای این طرح، تهیه باکس های هوشمند و مجهز به فناوری ردیابی و رمز ورود است. برای تقریب ذهن می‌توان این باکس ها را به لاکر های سیار تشبیه کرد. باکس های مذکور را می‎توان به اتومبیل های مختلف با تعرفه های مشخص کرایه داد. و بدین ترتیب خودروی داوطلب به ناوگان عظیم اتوپست می‌پیوندد.

گام بعدی در انجام این طرح ، در نظر گرفتن ایستگاه های پستی در سطح شهر به مانند ایستگاه های تاکسی است. افراد پس از تحویل بسته به ایستگاه مذکور و تعیین ایستگاه مقصد، مرسوله را در روند ارسال قرار می‌دهند. اتومبیل های مجهز به باکس اتوپست با حضور در ایستگاه ها متناسب با مسیری که در پیش دارند می‌توانند بسته ها را به مقصد رسانده و مبلغی را به عنوان حق الزحمه دریافت کنند.

اپلیکیشن اتوپست

اپلیکیشن ها زندگی انسان امروزی را بسیار ساده کرده است. حجم انبوهی از خدمات را می‌توان با کمترین هزینه و در اسرع وقت از فضای اپلیکیش ها دریافت کرد. اپلیکیشن اتوپست نیز به همین ترتیب می‌تواند به ناوگان حمل و نقلی خود که همان خودروهای ساده درون شهری هستند، اطلاعات دریافت و تحویل بسته را ارائه داده و گیرنده و فرستنده را از مراحل ارسال مطلع کند.

2 دیدگاه برای “اتوپست (پست اتومبیلی) تحولی در ارسال درون شهری

  1. نسیم یوسفی گفته:

    حجم انبوهی از خدمات را می‌توان با کمترین هزینه و در اسرع وقت از فضای این اپلیکیش ها می توان دریافت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *