چگونه سفارش های مشتری را بدون دردسر ارسال کنیم؟

سفارش

چگونه سفارش های مشتری را بدون دردسر ارسال کنیم؟

آیا صاحب کسب و کار آنلاین یا حتی غیر آنلاین هستید؟

احتمالا مشتری هایی داشته اید که از شهر خود شما نبوده اند.

اگر خریدی از فروشگاه انجام داده باشند، شما باید آنها را با پست برایشان ارسال نمایید.

اما موضوع به همین راحتی که گفتیم انجام نمی شود!

یکی از چالش هایی که بر سر راه شما قرار می گیرد هزینه بسته پستی است.

زیرا شما قبل از مراجعه به اداره پست نمی دانید که چه هزینه ای را بابت ارسال پستی مرسوله مشتری باید پرداخت کنید.

ضمن اینکه می خواهید این هزینه را از مشتری بگیرید.

به زبان ساده؛ شما نمی توانید دوبار از مشتری درخواست کنید که هزینه پرداخت کند!

یک بار برای هزینه سفارش خود و بار دیگر برای هزینه پستی ارسال سفارشش!

ما در پستکس این مشکل را برای شما حل کرده ایم.

اگر مشتاق هستید تا با این راه حل آشنا شوید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

سیستم پیشکرایه یا پرداخت آنلاین در پستکس

تا به حال نام پیشکرایه به گوشتان خورده است؟

پیش کرایه همان پرداخت آنلاین است که ما آن را در سیستم پستکس اجرایی کرده ایم.

زمانی که مشتری از شما خرید می کند و دوست دارید همان موقع از هزینه ارسال مرسوله اش مطلع شوید بهترین روش، استفاده از پستکس است.

زیرا پستکس با استفاده از وب سرویس یا API شرکت های پست داخلی یا پیک های درون شهری این امکان را دارد تا به فرستنده مرسوله که در اینحا شما هستید؛ این امکان را بدهد که با وارد کردن وزن، حجم، مبدا، مقصد تشخیص بدهد چه شرکت پستی، با چه سرویسی، در چه مدت زمانی و چه قیمتی مرسوله را به مقصد خواهد رساند.

همانطور که در بالا اشاره کردیم مقصد، آدرس مشتری شما می شود.

 سپس با انتخاب سرویس مورد نظر خود و پرداخت از درگاه بانکی و یا کیف پول، بلافاصله از سرویس پستی خود بارکد پستی دریافت نماید.

برای مطالعه بیشتر : لجستیک شهری و مسوولیت‌های اجتماعی فعالان در روزگار کرونایی ایرانی‌ها

انجام عملیات پستی در اکانت شخصی پستکس

بیایید کمی این موضوع را ساده تر بیان کنیم.

هنگامی که مشتری سفارشش را نهایی کرد شما وارد سایت پستکس می شوید. در سایت از طریق لینک زیر برای خود یک اکانت می سازید.

ساخت اکانت در پستکس : http://postex.ir/?affiliate=32016699

بعد از ساخت اکانت بسته به اینکه به کجا می خواهید سفارش مشتری را ارسال کنید، یکی از سرویس های ارسال را انتخاب می کنید.

به طور مثال اگر درون شهری است از پیک درون شهری استفاده کنید.

اگر می خواهید به شهری دیگر ارسال کنید از پست داخلی استفاده کنید.

حتی اگر می خواهید به کشوری دیگر نیز ارسال داشته باشید در پستکس امکان پذیر است.

برای این امر تنها کافیست به قسمت پست خارجی مراجعه کنید.

در مرحله بعد از مشخص کردن مبدا و مقصد، باید اطلاعات مرسوله تان را داخل سایت وارد کنید.

با جواب دادن به چند سوال ساده ما بصورت آنلاین و در کسری از ثانیه اطلاعات انواع سرویس هایی که می توانید با آن مرسوله تان را ارسال کنید را برایتان نمایش خواهیم داد.

در جلوی هر سرویس هزینه و زمان لازم برای ارسال مرسوله به صورت دقیق مشخص شده است.

حال باید بررسی کنید این سفارش را می خواهید چند روزه به دست مشتری مشتری برسانید.

اگر مشتری برای دریافت مرسوله اش عجله داشته باشد می توانید از سرویس های چاپار یا ماهکس استفاده کنید.

اما یکی از مزیت های خوبی که در بالاتر هم به آن اشاره کردیم این است که می توانید همان موقع به مشتری هزینه ها را اعلام کنید.

در واقع مشتری همزمان با پرداخت هزینه کالایی که از شما خریده است، هزینه دقیق پستی را نیز واریز می کند.

برای مطالعه بیشتر : عوامل موثر در تعیین تعرفه پست خارجی

ارسال آسان بدون مراجعه به اداره پست

در کنار مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم یکی دیگر از خدماتی که پستکس به شما ارائه می دهد عدم نیاز مراجعه شما به اداره پست است.

شاید برایتان سوال پیش آید مگر می شود؟!!

باید بگوییم بله!

زمانی که شما در سایت ما ثبت سفارش انجام می دهید، نماینده ما در آن شهر به آدرسی که به عنوان مبدا وارد کرده اید مراجعه می کند.

در واقع درب منزل از شما سفارش هایتان را تحویل می گیرد و خودش با سرویسی که از قبل در سایت انتخاب کرده بودید مرسوله را ارسال می کند.

ما در بیشتر شهرهای کشور نماینده جمع آور مرسولات را داریم.

برای ارسال هر مرسوله اگر به بسته بندی یا چاپ لیبل نیز نیاز داشته باشید می توانید آن را به نماینده اعلام کنید تا برایتان به راحتی انجام دهد.

یکی دیگر از خدماتی که سرعت و راحتی کار شما بیشتر می کند استفاده از سرویس رهگیری پیامکی است.

با این روش می توانید متوجه شوید که مرسوله تان در چه وضعیتی قرار داد.

شاید باز هم سوال دیگری برایتان پیش آید!

حال اگر خودتان بخواهید مرسوله را به اداره پست تحویل دهید امکان پذیر هست یا نه؟

در پستکس باز هم این امکان فراهم شده است که مرسولات را بدون نیاز به جمع آور ارسال کنید.

یعنی خودتان تمام کارها را انجام دهید و نیازی به حضور نماینده ما نباشد.

سخن پایانی

ما در پستکس همه چیز را برای شما فراهم کرده ایم تا بتوانید در سریع ترین حالت ممکن مرسولات خود را ارسال کنید.

البته یادتان باشد خدمات پستکس تنها محدود به این سرویس هایی که در بالا به آن اشاره کردیم نمی شود!

در روزهای آتی و مقالات بعدی به معرفی سایر خدمات پستکس خواهیم پرداخت.

در پستکس به راحتی با مقایسه قیمت، سرعت و کیفیت سفارش های خود را ارسال کنید.

پشتیبان های ما بصورت شبانه روزی پاسخگوی تمام سوالات شما هستند.

برای مطالعه بیشتر : سابکس – مدیریت اطلاعات مشتریان

5 دیدگاه برای “چگونه سفارش های مشتری را بدون دردسر ارسال کنیم؟

  1. نسیم یوسفی گفته:

    با پستکس میتونیم با مقایسه قیمت سرویسها و به دلخواه خودمون بستمون رو پست کنیم….خیلی خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *