پست خارجی با پستکس

پستکس

پست خارجی با پستکس

امروزه که مهاجرت به کشورهای دیگر رواج یافته است پیش می‌آید که بخواهیم برای دوست یا آشنایی در کشوری دیگر مرسوله ارسال کنیم.

شرکت ملی پست، خدمات پست خارجی را ارائه می‌دهد. برای این کار شما باید به باجه‌های مخصوصی که مربوط به پست خارجی هستند مراجعه کنید و بسته خود را تحویل دهید.

این نکته را در نظر بگیرید که فرستادن یا تحویل دادن مرسوله خارجی باید طبق تعرفه ها و قوانین بین المللی باشد.

در ادامه به تعدادی از این مراحل و قوانین می‌پردازیم.

قوانین و مقررات ارسال مرسوله به خارج از کشور

زمانی که شما تصمیم بگیرید بسته یا مرسوله ای را برای فردی در خارج از کشور ارسال کنید باید آدرس دقیق فرستنده و گیرنده را داشته باشید.

در واقع ارسال این مرسوله با ارسال سایر مرسولات در داخل کشور تفاوتی ندارد.

 در هر صورت شما به اطلاعات دقیق پستی برای ارسال مرسوله احتیاج دارید که باید ثبت و ضبط شوند.

 معمولاً نماینده گمرک در باجه پست حضور دارد و کارهای بررسی را انجام می دهد و همزمان عوارض گمرکی را نیز به شما اعلام می کند.

زمانی که تمام مراحل بالا صورت گرفت هزینه ارسال پست خارجی مشخص می‌شود و شما می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید این بسته ارسال کنید یا نه؟!

تمام بسته هایی که می خواهند به خارج از کشور ارسال شوند،باید بیمه شوند. پس باید در کنار هزینه‌ها، هزینه بیمه را نیز لحاظ کنید. اما اگر ارزش بسته ای که می‌خواهید ارسال کنید کمتر از ۸۰ دلار باشد عوارض ناشی از گمرک شامل آن نمی شود.

برای مطالعه بیشتر : آیا پرداخت درب منزل می تواند فروش اینترنتی را افزایش دهد؟

نحوه ارسال مرسولات به خارج از کشور

تمام ارسال ها به خارج از کشور با استفاده از خطوط هوایی انجام می گیرد. زیرا فردی که می خواهد به خارج از کشور بسته را ارسال کند توقع دارد که در کوتاه ترین بازه زمانی بسته اش ارسال شود؛ به همین منظور از خطوط هوایی برای ارسال مرسولات در کوتاه ترین بازه زمانی کمک گرفته می‌شود.

یکی دیگر از مزیت های ارسال هوایی مرسولات کاهش خطرات گم شدن بسته می باشد. با توجه به محدودیت‌های امنیتی و بین المللی که وجود دارد مرسولات که به خارج از کشور پست می‌شوند از حساسیت و ارزیابی بالایی برخوردار هستند. پس می توان یک پست خارجی اما مطمئن را پیش بینی کرد!

همچنین با توجه به اینکه مسافت بسته ارسالی طولانی است، دسته بندی آن متفاوت از بسته‌بندی مرسولات داخل کشور می‌باشد. به همین علت آسیب های کمتری به بسته وارد خواهد شد.

اما متاسفانه در کشور ما با تحریم هایی رو به رو هستیم. ما نمی‌توانیم همه اجسام و اقلام را به راحتی به خارج از کشور ارسال کنیم. بر عکس این موضوع نیز صادق است و ما نمی توانیم هر جنس و کالایی را به راحتی وارد کشور کنیم.

برای آشنایی بیشتر با پستکس : خدمات پس کرایه پرداخت در محل و COD

کالاهایی که ممنوع می باشند:

باید به اشیای قیمتی مانند طلا، نقره و یا مشروبات الکلی اشاره کنیم. موادی که باعث اشتغال‌زایی می‌شوند هم ممنوع می باشند.

به طور کلی مایعات مواد شیمیایی خطرناک، آنهایی هستند که اجزا و ترکیبات خاصی دارند. اما ممکن است در هواپیما دچار حادثه شوند. این موارد قابل ارسال به خارج از کشور نیستند. البته باید این را در نظر بگیرید که هر کشوری قوانین و محدودیت‌های خاص خود را دارد.

به طور مثال این امکان وجود دارد که یک کالا در یک کشور ورودش ممنوع باشد. اما ورود آن کالا به کشوری دیگر بدون مشکل باشد. پس باید قبل از ارسال مرسوله به کشوری که می‌خواهید، قوانین مربوط به آن را مطالعه کنید.

اگرچه شواهد نشان می‌دهد که تفاوتهای بسیار اندکی در قوانین کشور ها برای ورود و خروج مرسولات وجود دارد؛ اما شما برای احتیاط قبل از آن که اقدام به ارسال بسته پستی از آن کنید حتماً از مجاز بودن ارسال آن بسته به مقصد اطمینان حاصل کنید سپس سایر اقدامات برای ارسال مرسوله را انجام دهید.

اما برای راحتی بیشتر شما شرکت پستکس تمام سفارش های شما را به صورت آنلاین ثبت می کند و شما می توانید از خانه و هر کشوری که می‌خواهید مرسولات آن را ارسال کنید.

برای آشنایی بیشتر با پستکس : مدیریت مرسولات پستی با استفاده از صنادیق هوشمند تحویل

پستکس و پست خارجی

پستکس با اتکا به امکانات پست داخلی و نمایندگی های گسترده خود برای اولین در کشور موفق گردیده است خدمات پست خارجی را از درب تا درب و امکان تایید قطعی قیمت به انجام رساند.

هم اکنون در بخش پست خارجی پستکس چندین شرکت عرضه کننده سرویس پست خارجی عرضه سرویس مینمایند که این امر باعث شده است تا پوشش پستکس به 202 کشور در دنیا باشد و تنوع این شرکتها باعث گردیده طیف وسیعی از کالا برای ارسال به اقصی نقاط دنیا در دسترس باشد. بدین معنی که شرکتهای عرضه کننده پست خارجی در یک یا چند کشور در خارج از ایران دارای ستاد اجرایی میباشند و کلیه کالاها و مرسولاتی که از ایران ارسال میگردد ابتدا به کشوری که شرکت پستی دارای ستاد میباشد ارسال میگردد. پس از ورود کالا به کشور میانی از آن نقطه مرسوله با استفاده از سرویس های پست بین المللی مانند DHL یا FEDEX به کشور مقصد ارسال میگردد.

به یک مثال توجه کنید ارسال آجیل به غیر از ایران از هر نقطه ای به امریکا آزاد میباشد ولی اگر شرکت سرویس دهنده پست خارجی ستادی مستقر در دبی داشته باشد، از آنجایی که واردات آجیل از ایران به امارات، ممنوع میباشد امکان ارسال آجیل با آن شرکت پستی مقدور نیست حال اگر آن شرکت دارای ستاد در اروپا باشد با توجه به اینکه ارسال آجیل از ایران به یونان آزاد میباشد ارسال آجیل از ایران به امریکا از طریق شرکتی که ستاد در اروپا دارد مقدور است.

سخن پایانی

توجه داشته باشید که با توجه به اینکه در 202 کشور در دنیا قوانین متفاوت گمرکی وجود دارد لذا امکان عرضه قیمت قطعی در برای مرسولات پست خارجی وجود ندارد. بدین معنی که پس از بارگذاری عکسهای کالای مد نظر فرستنده در پستکس و انتخاب شرکت سرویس دهنده، آن شرکت در ظرف کمتر از یک ساعت امکان و قیمت قطعی ارسال را از طریق پیامکی که حاوی لینک پرداخت میباشد ارسال مینماید.

برای آشنایی بیشتر با پستکس: ارسال هدیه روز پدر با سرویس های پستکس

2 دیدگاه برای “پست خارجی با پستکس

  1. ناهید ترابی گفته:

    بزرگترین مزیت پستکس نسبت به شرکت رقبا وجود پس کرایه و پست خارجی هستش

  2. وحید روشنی گفته:

    ارسال به خارج از کشور خیلی مفید و مهم است ممنون از پستکس برای انجام این کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *