ارسال مرسولات حساس و آزمایشگاهی با اتوبوس کمتر از 24 ساعت

ارسال مرسولات حساس

ارسال مرسولات حساس با استفاده از پست بیولوژیک یکی از خدمات پستبار است که در سال های اخیر در اختیار کاربران قرار گرفته است. با استفاده از این سرویس افراد می توانند نمونه های حساس آزمایشگاهی، عفونی، مواد شیمیایی را با استفاده از ناوگان جاده ای و اتوبوس کمتر از 24 ساعت انجام می گیرد.

همانطور که می دانید کمترین سهل انگاری در حمل این مرسولات باعث می شود که آسیب های جدی ای را به دنبال داشته باشد. برای ایمنی مرسولات و سلامت ماموران جمع آوری لازم است که مرسولات حساس را به کمک تجهیزات ویژه ای انجام بگیرد.

نحوه ارسال مرسولات حساس

ارسال مرسولات حساس به کمک ابزار و تجهیزاتی مانند کول باکس ها انجام می گیرد. این مرسولات را باید در شرایط و دمای ایده آل حمل شوند تا شکل و ساختار اصلی آن حفظ شود. ارسال مرسولات حساس شامل مواد پزشکی می شود. در زمان حمل مواد حساس لازم است که قوانین خاصی اجرا شود. با توجه به اینکه امکان دارد حمل برخی از مواد خطر آفرین باشد لازم است که در هنگام حمل با اتوبوس از تجهیزات خاصی استفاده شود.

قوانین پست سرد

همانطور که قبلا اشاره کردیم در هنگام حمل مرسولات حساس لازم است از تجهیزاتی استفاده شود که احتمال خطر  را به میزان زیادی کاهش دهد. این ظروف باید در حالت باز از تعادل بالایی برخوردار باشند. برای محافظت از مواد بیولوژیک لازم است که محفظه داخلی ظروف شفاف باشد که امکان مشاهده ی آن ها وجود داشته باشد.

ارسال مرسولات حساس شامل ارسال نمونه های خونی و آزمایشگاهی می شود. در هنگام حمل مرسولات در پست سرد در کنار اینکه باید کیفیت محموله بسیار حائز اهمیت است باید به موارد مهمتری مانند سلامت ماموران جمع آوری و ارسال توجه شود. با استفاده از این روش پستی در کمتر از 24 ساعت محصولات حساس به محل مورد نظر انتقال داده می شود. با استفاده از این سرویس بسیاری از سفر های بین شهری انجام نمی گیرد.

ارسال مرسولات حساس

سخن آخر

همانطور که می دانید استفاده از خدمات پست سرد یا پست بیولوژیک مزیت های بیشماری را به دنبال دارد. با استفاده از این سرویس مقدار زیادی مواد بیمارستانی، سرم، نمونه های خونی و واکسن ها را به مناطق مختلف انتقال می دهند. این مرسولات را باید بر اساس قوانین خاصی و با استفاده از تجهیزات ویژه ای انجام می گیرد. یکی از این تجهیزات کول باکس ها هستند که با استفاده از تکنولوژی زنجیره سرد انواع مختلف مرسولات حساس را حمل می کنند. این تجهیزات باعث می شوند که مرسولات مورد نظر در شرایط ایده آل و دمای مناسب حمل شوند.

ارسال مرسولات حساس به وسیله ی کول باکس هایی انجام می گیرد که در ابعاد مختلفی ساخته شده اند. این تجهیزات را معمولا بر اساس ابعاد مختلف بلوک های یخ خشک طراحی می کنند. این کول باکس ها دارای بدنه ای از جنس پلی اتیلن هستند و درون آن ها از جنس عایق پلی استایرن با قابلیت انبساطی است که در هنگام حمل و نقل جاده ای کیفیت مواد را حفظ می کند.

4 دیدگاه برای “ارسال مرسولات حساس و آزمایشگاهی با اتوبوس کمتر از 24 ساعت

  1. وحید روشنی گفته:

    ارسال مرسولات حساس لازمه لجستیکی می باشد که پستکس با ایجاد زیرساخت مناسب این مهم را انجام داده است

  2. محمد فلاحی گفته:

    بهترین و نوین ترین شیوه برای ارسال مرسولات خاص و علی الخصوص مرسولات آزمایشگاهی که تقریبا هیچ شرکت پستی ای در حال حاضر اون رو انجام نمیده واقعا آفرین و خسته نباشید

  3. زینب فرجی گفته:

    چه جالب و عالی واقعااین راهکار خیلی کارآمد در عرصه خدمات پستی.ممنون پستکس

  4. شاملو گفته:

    تحولی عظیم در ارسال مرسولات حساس زیر 24ساعت واقعا معرکه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *