نگهداری مرسولات حساس در یخچال های مخصوص با بیوپست

پست سرد

نگهداری مرسولات حساس در بیوپست

مرسولات حساس چیست و چگونه می توانیم آن ها را ارسال کنیم؟ مرسولات حساس به عنوان یک دسته از کالاهای فاسد شدنی هستند که سلامت آن ها در حین حمل ونقل ارتباط مستقیمی با رطوبت، دما، فشار و زمان مناسب آن دارد. امروزه این مواد را با استفاده از بیوپست ارسال می کنند تا سلامت آن ها تضمین شود. بیوپست این مرسولات را معمولا با استفاده از روش حمل و نقل هوایی انتقال می دهد. پست سرد یا پست بیولوژیک با استفاده از یخچال های مخصوص و بسته های یونولیتی و فایبرگلاس حمل می کنند. این یخچال ها دارای ژل های خنک کننده هستند.

مرسولات حساس

ارسال مرسولات حساس چگونه انجام می شود

استفاده از بیوپست یا پست سرد به عنوان یک خدمت جدید از پستکس است که امکان حمل مرسولات خاص را می دهد. این مرسولات شامل مواد شیمیایی، نمونه ها و مواد آزمایشگاهی و پزشکی است. در هنگام جا به جایی و حمل این نوع مواد کمترین سهل انگاری باعث می شود که صدمات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. در کنار تامین سلامت و کیفیت مرسولات باید به سلامتی ماموران جمع آوری مرسولات نیز توجه کرد.

بیوپست با ایجاد زیرساخت های لازم امکان حمل این مرسولات را که به عنوان یکی از مهمترین ضروریات لجستیک در کشور به شمار می رود را به وجود آورده است. منطقی ترین روش برای ارسال مرسولات حساس استفاده از روش هوایی است. در هنگام تحویل این مرسولات شرایط نگهداری از آن ها را در بارنامه مربوطه ذکر می شود. یکی دیگر از روش های ارسال برای مرسولات حساس استفاده از وسایل حمل و نقل جاده ای، ریلی و آبی است. این تجهیزات دارای یخچال هایی هستند که امکان انتقال کالاها را به بهترین نحو ممکن به وجود می آورد.

 

پست سرد

خدمات پست بیولوژیک

پست سرد امکان حمل مرسولات و نمونه های حساس شیمیایی، آزمایشگاهی، عفونی، واکسن و دارو و مواد بیولوژیکی را به وجود آورده است. این مرسولات را در مدت زمان 24 تا 36 ساعت در همه ی نقاط کشور توزیع می کنند. با استفاده از خدمات بیوپست و پست سرد می توانید مواد غذایی را به نقاط دیگر انتقال دهید. همانطور که می دانید بیشترین سهم صادرات غیر نفتی کشور به مواد غذایی تعلق می گیرد که در دسته ی کالاهای فاسد شدنی قرار می گیرند.

بیوپست با ایجاد سرویس ها و زیرساخت های مورد نیاز را برای ترانزیت این محصولات به وجود آورده است. ارائه ی این خدمات در دنیای امروز به عنوان یکی از مهمترین الزامات در دنیای لجستیک به شمار می رود. با استفاده از این خدمات پستی علاوه بر صادرات به کشورهای دیگر بسیاری از مراسلات داخلی را نیز پوشش می دهند. یکی از مهمترین سرویس های پست بیولوژیک این است که در کنار حفظ کیفیت و سلامت مرسولات به سلامت ماموران جمع آوری و ارسال نیز توجه می کند. حمل نمونه های آزمایشگاهی و پزشکی، مواد شیمیایی یکی از حساس ترین و چالش برانگیزترین موارد در دنیای لجستیک است به این دلیل که سهل انگاری هر چند کوچک می تواند برای ماموران و محیط زیست خطر آفرین باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *