هزینه پستی در روش پیشتاز از نظر نوع مرسوله

هزینه پستی

هزینه پستی در روش پیشتاز از نظر نوع مرسوله

یکی از مهمترین نکاتی که در مورد هزینه پستی اهمیت دارد بررسی نوع محصولات پستی می باشد. بسیاری از افراد بسته بندی های متفاوتی را آماده می ‌کنند و به مقاصد متفاوت ارسال می نمایند. شما برای اینکه بتوانید هزینه مربوط به ارسال انواع بسته ها را تعیین کنید باید نوع مرسوله را بشناسید. امروزه بسیاری از افراد برای محاسبه آنلاین هزینه های پست از نرم ‌افزار های مشخص شده ای استفاده می کنند. شرکت پستکس در وب سایت خود نرم ‌افزارهای محاسبه آنلاین هزینه را قرار داده تا مشتریان از این نرم ‌افزارها استفاده بهینه داشته باشند.

هزینه پستی

بررسی هزینه پستی از نظر نوع مرسوله

 برخی از مهمترین مرسوله هایی که روی هزینه پستی تاثیر زیادی می گذارند عبارت هستند از :

1. پاکت

 پاکت به عنوان یکی از مهمترین مرسوله های پستی به شمار می ‌رود. هزینه ارسال پاکت نسبت به بسیاری از روش ها و بسته های دیگر کمتر است. این مرسوله را شما می توانید بین اشخاص حقوقی و حقیقی مبادله نمایید. وزن پاکت ها باید حداکثر تا ۲ کیلوگرم باشد. به طور کلی می توانیم بگوییم مرسوله هایی که با استفاده از پاکت ارسال می گردند کمترین هزینه را به خود اختصاص می‌ دهند.  بسیاری از افرادی که می خواهند مبلغ کمتری را برای ارسال بسته های پستی پرداخت کنند بسته های خود را درون پاکت قرار می دهند.

2. بسته

 بسته به عنوان یکی دیگر از انواع مرسوله های پستی ساخته می شود. هزینه ارسال بسته نسبت به پاکت تا حدودی بالاتر است. به طور کلی بسیاری از اقلام را شما نمی توانید با استفاده از پاکت به گیرنده برسانید. به همین دلیل باید از بسته های متفاوت استفاده نمایید. به طور معمول بسته ها را برای سوغات، هدیه و نمونه کالا استفاده خواهند کرد. حداکثر وزن مجاز در بسته ها باید تا ۲ کیلوگرم باشد. هزینهای که برای پرداخت ارسال بسته ها باید پرداخت کنید به وزن بسته بستگی خواهد داشت.

3. امانت و تاثیر آن روی هزینه پستی

 امانت به عنوان یکی دیگر از مرسوله هایی است که هزینه پستی مناسب و به صرفه ای دارد. کتاب ها و روزنامه هایی که به صورت خاص از سمت فرستنده برای گیرنده ارسال می گردند به عنوان مرسوله ‌های امانت معرفی می شوند. حداقل وزن برای این مرسوله ها حدود 5 کیلوگرم می باشد. حداکثر وزن برای این نمونه مرسوله ها تا ۳۰ کیلوگرم خواهد بود.

4. کیسه

کیسه به عنوان یکی دیگر از مرسوله هایی است که در هزینه پستی باید مورد بررسی قرار بگیرد. هر یک از مرسوله هایی که دارای بسته های قانونی هستند را به عنوان کیسه می شناسند. در واقع فرستنده باید محتوای هر یک از کیسه ها را به شرکت پست اعلام نماید. این نمونه از محصولات تنها به صورت ویژه باید ارسال گردند. حداکثر وزن مجاز برای این مرسوله ها تا ۳۰ کیلوگرم می باشد. برخی از کیسه هایی که وزن بیشتری دارند را نمی توانید با استفاده از روش پست پیشتاز به دست گیرنده برسانید. نوع هر یک از انواع مرسولات و ارزشی که دارند در هزینه پست پیشتاز متغیر خواهد بود.

هزینه پستی کالاهای خارجی در روش پیشتاز

 یکی از مهمترین نکاتی که افراد در مورد بررسی هزینه پستی به آن توجه می کنند، هزینه مرسوله های خارجی می باشد. در واقع شما تنها مرسوله های پستی را به داخل کشور ارسال نمی کنید. افراد زیادی می باشند که از داخل کشور برای خارج کشور مرسوله های زیادی را ارسال می نمایند. هزینه ارسال مرسوله به خارج از کشور به فاکتورهای متفاوتی بستگی خواهد داشت. ارزش مرسوله، وزن بسته، کشور مقصد و … به عنوان مهمترین فاکتورهایی هستند که قیمت را تعیین می‌ کنند. یکی از مهمترین نکاتی که زمان ارسال بسته پیشتاز به خارج از کشور باید به آن دقت کنیم تقسیم بندی کشورها می باشد.

هزینه پستی

 بر اساس تقسیم بندی هر یک از کشورها هزینه ارسال بسته پیشتاز متفاوت خواهد بود. کشورهای خارجی که به عنوان مقصد مرسوله های پستی شناخته می شوند به سه دسته تقسیم می گردند. گروه اول کشور هایی می باشند که فاصله شان با کشور ایران چندان زیاد نمی باشد. بسیاری از کشورهای هم مرز در این دسته بندی قرار خواهند گرفت. گروه دوم کشورهایی هستند که از کشورهای آسیای دور می باشند. بسیاری از کشورهای آمریکایی را در این دسته قرار می دهند. گروه سوم کشورهای اروپایی می باشند که فاصله چندان زیادی با ایران ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *