آموزش ارائه کد رهگیری پست های بین المللی

کد رهگیری پست های بین المللی

آموزش ارائه کد رهگیری پست های بین المللی

برای پیگیری کردن مرسوله های پستی بین المللی می توانید از کد رهگیری استفاده نمایید. تفاوت کدهای رهگیری بین المللی با داخل کشور را باید بشناسیم. کد های بین المللی ۱۳ رقمی هستند. در صورتی که کد های داخل کشور ۲۴ رقمی می باشند. کدهای رهگیری بین المللی ترکیبی از حروف لاتین و اعداد می باشند. امروزه بسیاری از افراد مایل می باشند که انواع بسته ها را به کشورهای خارجی ارسال کنند. برای ارسال هر یک از بسته های پستی به کشورهای خارجی باید کدهای پیگیری آنها را دریافت نمایید تا وضعیت بسته را مشاهده کنید. جهت مشاهده وضعیت بسته های پستی بین المللی نیاز است که به وب سایت اداره پست مراجعه نمایید. با مراجعه به وب سایت اداره پست به راحتی می توانید در بخش مورد نظر کد را وارد کنید. در بخش مورد نظر اطلاعات حساب شما نشان داده خواهد شد.

کد رهگیری پست های بین المللی

پیگیری بسته های پستی بین المللی به صورت غیر حضوری

در صورتی که می خواهید پیگیری مرسوله های پستی بین المللی را به صورت غیر حضوری انجام دهید از دو روش می توانید اقدام کنید. یکی از روش‌ ها دریافت پیامک است و روش دیگر مراجعه به وب سایت اداره پست می باشد. امروزه بسیاری از افراد که دسترسی به اینترنت ندارند از روش پیامک برای پیگیری مرسوله های پستی استفاده می‌ کنند. به مراجعه به وب سایت اداره پست یکی از روش‌ های مناسبی است که بیشتر افراد این روش را انتخاب می نمایند. با ارسال کد رهگیری به شماره 2000441 می توانید پیگیری مرسوله های پستی را انجام دهید. همچنین با مراجعه به وب سایت اداره پست هر یک از اطلاعاتی که مربوط به کد بسته پستی می باشد را وارد کنید و سپس ویژگی‌ های بسته که در کجا است و چه زمانی به مقصد می رسد را مشاهده خواهید کرد.

روش پست بین المللی و پیگیری کد رهگیری بسته بین المللی

 یکی از مهمترین نکاتی که جهت ارسال مرسوله های پستی بین المللی اهمیت دارد انتخاب بهترین روش پست است. روش ‌های زیادی برای ارسال مرسوله های پستی بین المللی و دریافت کد رهگیری به کار گرفته می شوند که هر یک از آنها هزینه هایشان با یکدیگر فرق می کند. شما می توانید هر یک از مواردی که در مورد هزینه های پستی بین المللی می باشد را بعد از وارد کردن کد رهگیری در قسمت مربوطه مشاهده کنید. در واقع شما زمانی که کدهای رهگیری را در فیلد جستجو می زنید می توانید نوع کالا، نام گیرنده، نام فرستنده و … را مشاهده نمایید.

هزینه ارسال بسته های بین المللی

هزینه ‌ای که باید برای ارسال بسته های پستی بین المللی پرداخت کنید نسبت به ارسال بسته های داخلی بالاتر خواهد بود. در واقع پروسه زمانی رسیدن بسته های بین المللی تا حدود طولانی ‌تر از بسته های داخلی می باشد. شرکت پست روش های خاصی را اجرا می کند تا افراد بتوانند در کمترین بازه زمانی کد رهگیری مرسوله های پستی خود را از طریق وب سایت دریافت کنند. همچنین در کمترین بازه زمانی محصول به دست گیرنده برسند.

کد رهگیری پست های بین المللی

نحوه شکایت با کد رهگیری

 یکی از مواردی که جهت پیگیری المللی اهمیت دارد نحوه شکایت با کد رهگیری است. روش های پیگیری کردن مرسوله های پستی بین المللی با کدهای رهگیری را برای شما به خوبی توضیح دادیم. اکنون اگر در صورت ارسال مرسوله های پستی خود شکایت دارید می توانید شکایت تان را با وارد شدن به سامانه رهگیری مرسوله های پستی پیگیری نمایید. شما با وارد شدن به سامانه پیگیری مرسوله های پستی پیشتاز باید کد های رهگیری را وارد نمایید تا شکایت تان را بررسی کنید. ابتدا وارد سامانه شوید و بر روی قسمت ثبت شکایت ضربه بزنید. بعد از اینکه وارد این قسمت شدید باید روی گزینه مشتریان کلیک نمایید.

در مرحله بعد وارد صفحه ای می شود که لازم است شکایت تان را در این صفحه وارد کنید. پس از آن گزینه های مربوط به هر یک از عناوین را انتخاب کرده تا بتوانید شکایت را پیگیری نمایید در این مرحله اطلاعات مد نظر جهت ثبت شکایت به صورت اینترنتی نشان داده خواهد شد. نام نام خانوادگی، تلفن همراه، کد ملی و … را باید در این بخش وارد نمایید. تمامی اطلاعات باید به طور دقیق وارد شوند تا اداره پست پیگیری‌ های لازم را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *