چند نوآوری تاثیرگذار در حمل و نقل امروز

حمل و نقل و تدارکات به عنوان پایه های حیاتی برای تجارت الکترونیک عمل می کنند. افزایش خرده فروشی آنلاین به طور قابل توجهی بر این بخش تأثیر گذاشته است. تحویل به موقع هم برای مشاغل و هم برای مصرف کنندگان حیاتی است، زیرا تاخیرها خطرات قابل توجهی را به همراه دارند. چشم‌انداز رقابتی jordan proto max 720 luvme human hair wigs fsu football jersey custom sublimated hockey jerseys asu football jersey smith and soul sac à dos eastpak sit top kayak johnny manziel jersey borsa prima classe keyvone lee jersey deuce vaughn jersey bouncing putty egg luvme human hair wigs latex hoodدر میان شرکت‌های بزرگ، رویکرد آینده‌نگر به صنعت پیک را ایجاب می‌کند و از فرصت‌های نوظهور برای رشد استفاده می‌کند.

Transport and logistic, Manager checking and control logistic network distribution of customer

تجارت الکترونیک

پیش‌بینی می‌شود که بازار پیک، اکسپرس و بسته (CEP) تا سال 2024 از 400 میلیارد دلار فراتر رود و با CAGR 8 تا 10 درصد رشد کند. عواملی مانند افزایش تجارت بین‌الملل، نفوذ بیشتر اینترنت و گوشی‌های هوشمند، طبقه متوسط رو به رشد و ارتقای استانداردهای زندگی باعث رشد تجارت الکترونیک به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه شده است. این رشد فرصت های گسترده ای را برای حمل و نقل کالا ایجاد می کند. تجارت الکترونیک محرک اصلی بازار CEP است که مزایای قابل توجهی را برای صنعت ارائه می دهد.

بازار بین المللی  CEP

جدای از تجارت الکترونیک، روندهای خرده فروشی و توسعه اقتصادی نیز صنعت CEP را به پیش می برد. با این حال، زیرساخت ها و فناوری ناکافی می تواند مانع رشد شود. پیشرفت های تکنولوژیکی زنجیره تامین و بخش حمل و نقل را تغییر می دهد، کارایی کسب و کار و رضایت مصرف کننده را افزایش می دهد.

بازار بین المللی CEP با سرعت بیشتری نسبت به بازار داخلی در حال گسترش است که توسط ابتکارات دولتی در تولید و شرکت های جهانی ایجاد پایگاه های منطقه ای هدایت می شود. انتظار می رود این افزایش در تجارت بین المللی ادامه یابد. افزایش تجارت الکترونیک بین المللی حجم حمل و نقل بین المللی بسته را افزایش داده است و به طور بالقوه از رشد کلی بازار تجارت الکترونیک پیشی گرفته است.

خرید های آنلاین

در سال های اخیر، به دلیل افزایش خرید آنلاین، بخش B2C در بازارهای داخلی شتاب گرفته است. منطقه آسیا و اقیانوسیه احتمالاً شاهد افزایش قابل توجهی در تقاضای CEP خواهد بود که ناشی از رشد جمعیت، افزایش درآمد و استانداردهای زندگی است. چین و ایالات متحده مقاصد پیشرو برای تجارت بین المللی هستند و چین بر بازار تحویل سریع در سطح جهان تسلط دارد.

در حالی که تقاضا در کشورهای در حال توسعه رشد می کند، شرکت های CEP با رقابت شدیدی روبرو هستند. بسیاری از آنها به صورت استراتژیک سرمایه گذاری می کنند و از نوآوری های دیجیتال برای افزایش رقابت استفاده می کنند.

پیشرفت های فناوری در حال تغییر صنایع از جمله بخش پیک است. ظهور خودروهای بدون راننده، مانند خودروهایی که گوگل با همکاری فیات و کرایسلر توسعه داده است، پیشرفت قابل توجهی است. با پیش بینی 20 میلیون خودروی بدون راننده در جاده ها طی پنج سال، تأثیر آن بر صنعت پیک قابل توجه خواهد بود. هدف اتوماسیون افزایش ایمنی است که یکی از دغدغه های اصلی شرکت های حمل و نقل و مشتریان آنهاست.

با این حال، نقش انسان در حمل و نقل حیاتی باقی خواهد ماند. رانندگان همچنان برای کارهایی مانند ردیابی بسته، تعامل با مشتری از راه دور، ایمنی بار و نظارت بر خودرو مورد نیاز خواهند بود. معرفی خودروهای بدون راننده این نقش ها را تغییر می دهد، اما حذف نمی کند. شرکت هایی مانند Man و Van به جای از دست دادن شغل قابل توجه به دلیل اتوماسیون، تغییرات در عملکرد شغلی را پیش بینی می کنند.

پهپاد ها

پهپادها به سرعت بخش حمل و نقل را متحول می کنند. این وسایل نقلیه هوایی که در ابتدا به عنوان گجت‌های پیشرفته تلقی می‌شدند، جرقه‌ای از تحولات فنی را برانگیختند و توجه بخش حمل و نقل را به خود جلب کردند. شرکت‌هایی مانند آمازون و DHL سرمایه‌گذاری زیادی روی فناوری هواپیماهای بدون سرنشین برای تحویل بسته‌ها انجام می‌دهند و پتانسیل آن را برای مقرون‌به‌صرفه بودن و کارایی در حمل اقلام کوچک تشخیص می‌دهند و زمان تحویل را به شدت کاهش می‌دهند. مشتریان ایده دریافت بسته هایی از آسمان را بسیار هیجان انگیز می دانند.

به طور خلاصه

چالش هایی وجود دارد. برخلاف روش‌های سنتی تحویل، طول عمر باتری پهپادها محدوده سفر آنها را محدود می‌کند. همچنین، اندازه آنها را به بسته های سبک تر محدود می کند و کالاهای حجیم تر را به حمل و نقل خودروهای سنتی واگذار می کند. مسائلی مانند اجتناب از برخورد و قوانین ناوبری هوانوردی، پیشرفت هواپیماهای بدون سرنشین را کند می‌کنند، اما پیش‌بینی می‌شود که تأثیر آنها بر صنعت حمل‌ونقل در دهه آینده قابل توجه باشد. در عصر تحول دیجیتال ما، استفاده از چنین نوآوری‌هایی برای رقابتی ماندن کسب‌وکارها و ارائه خدمات یکپارچه بسیار مهم است. همانطور که این فناوری ها در حال تکامل هستند، آنها آماده هستند تا به طور قابل توجهی بخش حمل و نقل و لجستیک را مختل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *