آشنایی با روش های پست در ایران

روش پست در ایران  :

شما بدون شک باید برای ارسال کردن کالاهای خود به اداره پست و یا شرکت های باربری و تیپاکس مراجعه کنید. روش هایی که برای پست کردن کالا وجود دارد بسیار متنوع می باشد و هر یک از آن روش ها شرایط ویژه ای دارد.

انواع روش های پست در ایران :

روش های پست در ایران بسیار متنوع می باشد و برخی از آنها عبارت می باشد از :

1. پیشتاز :

این روش یکی از بهترین روش های پستی به شمار می رود که کالای ارسال شده شما کمتر از 48 ساعت به مقصد می رسد. بسیاری از افرادی که می خواهند در کمترین زمان بسته های پستی شان به مقصد برسد می توانند از این روش استفاده کنند. البته باید بدانید این روش پستی نسبت به دیگر روش ها هزینه بیشتری دارد.

2. سفارشی :

مدت زمانی که در این روش پست طول می کشد بیشتر از روش پیشتاز می باشد و همچنین قیمت آن هم کمتر است. البته باید بدانید کالاهایی که با این روش ارسال می شوند بیمه هم نمی شوند.

3. اکسپرس :

 اگر شما می خواهید کالای ارسال شده تان زودتر از دیگر کالاها به مقصد برسد می توانید از این روش پستی استفاده کنید. شما با پرداخت هزینه ای به صورت جداگانه برای کالای ارسالی خودتان حق تقدم می گیرد.

4. عادی :

این روش بیشتر گذشته ها مورد استفاده قرار می گرفته است و شامل نامه ها و مطبوعاتی می باشد که فرستندگان روی آنها تمبر می زدند  آنها را ارسال می کردند.

5. دو قبضه :

در این روش پست برای اینکه مطمئن شوید کالای شما ارسال شده است می توانید درخواست کنید قبض دوم را برایتان ارسال کنند. برای ارسال کردن قبض دوم باید هزینه جداگانه ای را پرداخت کنید. قبض دوم باید به امضای گیرنده برسد و با سریع ترین روش پستی برگردانده شود.

6. رستانت :

یکی دیگر از روش های پست در ایران رستانت می باشد که هر فردی اگر آدرس دقیق پستی نداشته باشد می تواند از این روش استفاده کند. زمانی که می خواهید بسته پستی خود را ارسال کنید باید آدرس اداره و یا شرکت را وارد کنید. مامور پست زمانی که بخواهید این کالا ها را به دست گیرنده برساند از آنها درخواست کارت شناسایی می کنند. این روش بیشتر برای افرادی مناسب است که مسافر می باشند و اقامت دائمی در یک شهر و یا یک کشور ندارند.

سایت:
www.postbar.ir
تلفن تماس:
09422020249

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *