آشنايي با انواع روش هاي ارسال پست در ايران

آشنايي با انواع روش هاي ارسال پست در ايران

همه آنچه که قرار است درباره پست و انواع روش های ارسال آن بدانید را در این بخش از مطلب ما مطالعه کنید. پست بهترين روش فرستادن كالاهايي مانند نامه و بسته هاي كوچك و بزرگ مي باشد. و اداره مربوطه تمبري بر روي بسته‌ ارسالي می‌چسباند كه نشان دهنده پرداختي دستمزد آن مي باشد. به طور ساده تر اداره‌ای كه بسته‌ ارسالي را از مكاني به مكان ديگر برساند. معني لغوي این واژه بريد، پيك، چاپار و .. مي باشد. اولين اداره مربوط به آن در ايران به نام چاپارخانه كه در دوران هخامنشي مي باشد. با گذشت زمان شيوه هاي نويني گسترش پيدا كرد و روز به روز با ساختارهاي جديدتری به آن اضافه شد. امروزه به لطف تكنولوژي حتي مي توان در كمترين زمان ممكن بسته ارسالي خود را با كمترين هزينه و زمان ارسال و يا تحويل داد. در اينجا می‌خواهیم شما را با انواع روش هاي آن آشنا كنيم.

انواع روش هاي ارسال

پيشتاز: سريع ترين و مطمئن ترين روش ارسال بسته‌ در كشور كه كمتر از 48 ساعت بسته را به مقصد موردنظر مي رساند. هرچند ميزان هزينه آن نسبت به بقيه روش ها كمي بيشتر مي باشد.

پست سفارشي: در اين روش هرچند كه محصول ارسالي شما بیمه نخواهد شد و نسبت به پست پيشتاز مدت زمان بيشتري طول مي كشد كه بسته ارسالي به مقصد برسد، در صورتي كه هزينه آن به نسبت پيشتاز كمتر مي باشد.

پست اكسپرس: اين سرويس قابليت و توانايي اين را دارد كه مرسولات ارسالي به درخواست فرستنده و در قبال هزینه‌ مشخص شده، با اولويت بیشتری نسبت به ساير بسته ها ارسال شود.

پست عادي: به نامه ها و مطالب ارسالي كه فرستنده ها بر روي آنها تمبر می‌چسبانند و در نزدیک‌ترین صندوق پستي مي اندازند. باید بدانید که هیچ‌گونه ثبت و نظارتي بر روي اين روش صورت نخواهد گرفت.

پست دوقبضه: به منظور توسعه‌ بيشتر، رقابت پذيري بين روش هاي پستي ديگر و پاسخگويي به موقع و مناسب هم‌وطنان عزيزمان اين شیوه ارسالی در اين چند سال اخير وارد عرصه‌ مربوطه شده است. از مهم ترين مزيت هاي اين روش ارسالي مي توان این‌طور بيان كرد، اطمينان كامل از رسيدن بسته‌ ارسالي، همچنين فرد ارسال كننده امكان درخواست ارسال مرسوله به همراه قبض دوم را مي نمايد و براي اين قبض هزینه‌ جداتري بايد پرداخت شود، و قبض دوم بايد گيرنده آن را امضاء كند كه با سریع‌ترین روش پستي به فرستنده برگشت داده شود.

پست رستانت: اگر افرادي كه به هر شيوه اي كه آدرس دقيق ندارند استفاده از اين روش اين امكان را به آنها مي دهد كه فرستندگان بسته‌ ارسالي بخواهند تا بسته‌ ارسالي خود را به آدرس يك دفتر و با ارائه كارت شناسايي مطمئن دريافت كنند. اين نوع روش بيشتر براي گردشگران، مسافران و كساني كه در يك جاي مشخص اقامت نمي كنند مي تواند گزینه‌ خيلي مناسبي باشد، لازم به ذكر است بايد کلمه‌ رستانت حتماً با حروف درشت در كنار نشاني نوشته شود. نام شهر يا دفتري كه بسته در آنجا نگهداري مي شود الزامي است.

تلسایت:
www.postbar.ir
تلفن تماس:
09422020249

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *