حمل و نقل زمینی (ارسال بار از زمین)

حمل و نقل زمینی

   خدمات حمل و نقل زمینی ( ارسال بار از زمین ) از قدیم یکی از رایج ترین راههای جابجایی بار به مقاصد مختلف بوده است و امروزه هم یکی از مهمترین آنها محسوب می شود با این تفاوت که نوع آن تغییر یافته است.

حمل و نقل زمینی

حمل و نقل زمینی ( ارسال بار از زمین ) به چند دسته تقسیم می شود:

حمل و نقل جاده ای : که در این نوع کالا و محصولات بسته بندی شده یا فله ای توسط کامیونها و ماشین های مخصوص حمل بار به نقاط مختلف در داخل و خارج از کشور جابجا می شوند.

حمل و نقل ریلی : در ارسال بار از زمین به روش ریلی کالا و محصولات توسط قطارهای مخصوص بار با استفاده از سیستم کانتینر سازی  به نقاط مختلف ارسال می شوند.

حمل و نقل زمینی ( ارسال بار از زمین ) از طریق لوله: این روش مخصوص نقل و انتقال مایعاتی چون نفت و گاز می باشد. این روش در مسافت های طولانی بسیار مقرون به صرفه است.

مزایای حمل و نقل زمینی ( ارسال بار از زمین ):

  • در این روش نیاز به سرمایه کمتری می باشد و برای مشتریان نیز روش مقرون به صرفه ای به شمار می آید از این رو بیشتر افراد از این روش جهت ارسال بار از زمین بهره می برند.
  • یکی از بهترین مزایای ارسال بار از زمین، حمل درب به درب است یعنی بارگیری از درب کارخانه یا انبار انجام می شود و درب انبار یا کارخانه مقصد نیز تحویل داده می شود.
  • برخی از مناطق مخصوصا مناطق روستایی امکاناتی چون پست، ارسال هوایی یا ریلی ندارند از این رو ارسال بار از زمیندر این مناطق تنها راه ممکن برای ارسال بار می باشد.

حمل و نقل زمینی از طریق حمل توسط کانتینرهای باری و کامیون

  • این روش انعطاف پذیری بیشتری نسبت به دیگر روش های حمل و نقل دارد. سهولت در شیوه بارگیری، تخلیه، توانایی انطباق با جاده و شرایط آب وهوایی و ترافیک آن را به پر طرفدارترین روش حمل و نقل تبدیل کرده است.
  • برای حمل و نقل کالاهایی که فواصل کوتاهی با یکدیگر دارند مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین روش به شمار می آید.
  • سرعت در جابجایی و صرفه جویی در بسته بندی کالاها از دیگر مزایای آنمی باشد.
  • همچنین این روش گاه به عنوان واسطه ای میان دیگر انواع حمل و نقل های دریایی و هوایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

6 دیدگاه برای “حمل و نقل زمینی (ارسال بار از زمین)

  1. محمد فلاحی گفته:

    مطمئنم که پستکس یکی از بهترین و کامل ترین سیستم های پستی به شمار میره و اینده ای خیلی روشن داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *