توصیه های مفید برای فروشگاه های اینترنتی و تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک

توصیه های مفید برای فروشگاه های اینترنتی و تجارت الکترونیک

بی شک، بهره گیری از فناوری اطلاعات یکی از حلقه های لازم برای افزایش کارایی تجاری در اقتصاد ملی است. امروزه استفـاده از اینترنت و کسب و کـارهـای حاصل از این فنـاوری توسط شرکت ها، به وسیله ای برای کسب مزیت رقابتی در کسب و کارها تبدیل شده است.

در دنیای امروز و با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از فرایندها به سمت و سوی اینترنت و استفاده های مجازی از آن شده است.

همچنین در حال حاضر تجارت و دنیای الکترونیک حرف اول را در جهان می زند.

پس باهم بیشتر با این مورد و چالش های مربوط به آن آشنا شویم.

برای مطالعه بیشتر : تکنیک مدیریت زمانGetting Things Done(GTD)

تجارت الکترونیک چیست؟

طی دهه های اخیر تجارت، پیشرفت های بسیاری کرده است؛ به طوری که حجم وسیعی از مبادلات دیگر چهره به چهره نیستند و بیشتر از طریق تلفن و پست و با استفاده از کارت های اعتباری انجام می شوند. درواقع می توان گفت شکل جدیدی از پول درآوردن به طرز چشمگیری متفاوت شده است.

شکل های جدید از پول و روش های پرداخت که امروزه وجود دارند، نظیر چک الکترونیکی، کارت های اعتباری هوشمند نه تنها به تحولات عمده در فرآیند خرید منجر شده اند، بلکه امکان ورود شرکت ها در عرصه تولید پول را که تا به امروز تنها در اختیار دولت ها بود، میسر ساخته است.

مزیت های تجارت الکترونیک

استفاده از تجارت الکترونیک مزایای فراوانی دارد. در سطح خرد اقتصادی، استفاده از تجارت الکترونیک، صرفه جویی در هزینه، کاهش هزینه مبادلاتی، افزایش کارایی، تغییر فرآیندهای مدیریت و تاسیس بنگاه های اقتصادی، کاهش هزینه کاوش، دسترسی بیشتر و راحت تر به اطلاعات، تعدیل قدرت بین تولیدکننده و مصرف کننده، کاهش محدودیت ورود به بازار، افزایش رقابت، کاهش سود انحصاری و … را به دنبال خواهد داشت.

راه حل هایی برای ارسال  و توزیع مرسولات تجارت الکترونیک!

بیایید برای یک لحظه هم که شده واقع نگر باشیم؛ برای اکثر مردم و مصرف کنندگان نهایی، فرآیند حمل و نقل در حوزه تجارت الکترونیکی، هیجان انگیزترین جنبه اداره یک کسب و کار الکترونیکی (تجارت آنلاین) نیست، به خصوص در مقایسه با ترافیک فروش، نام تجاری و توسعه محصول!

برای مطالعه بیشتر : تاثیر توسعه خدمات پستی جهان بر توسعه اقتصادی

پروسه حمل ونقل در کسب وکارهای آنلاین

اما هرگز اهمیت پروسه حمل و نقل مرسولات فروخته شده در عرصه تجارت الکترونیکی را دست کم نگیرید. بدون شک انتخاب یک استراتژی محکم برای موفقیت در این زمینه بسیار ضروری است. به عنوان مثال اگر بسته های ارسالی شما، دیر، آسیب دیده و یا حاوی اقلام نامناسب به دست مشتریانتان برسد، بی تردید وفاداری مشتریان خود را از دست خواهید داد و آنها از فروشگاه های دیگر نیازهای خود را تامین خواهند کرد. از سوی دیگر با گذشت زمان هزینه های حمل و نقل در حوزه تجارت الکترونیک افزایش می یابد، بنابراین بدون انتخاب راه حلی مؤثر در این زمینه، کسبوکار شما با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

حال سوال اصلی اینجاست که انتخاب گزینه مناسب از بین ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل و تحویل، از کجا باید شروع کرد؟

منظور از حمل و نقل تجارت الکترونیک چیست؟

اصطلاح «حمل و نقل تجارت الکترونیک» شامل همه فرآیندهایی است که پس از خرید آنلاین، برای رساندن محصولات به دست مشتریان انجام میشود. این فرآیندها شامل: قبول و جمع آوری، ارسال و توزیع مرسولات میشود. همکاری مناسب فروشگاه های اینترنتی با شریک پستی تحویل دهنده مرسولات تجارت الکترونیک میتواند این فرآیند را ساده و مقرون به صرفه نماید و در عین حال مشتریان را نیز خوشحال نماید.

برای مطالعه بیشتر : ارسال هدیه روز پدر با سرویس های پستکس

اهمیت حمل و نقل برای تجارت الکترونیک

اهمیت حمل و نقل برای تجارت الکترونیک همانند ریل گذاری و ایجاد خطوط راه آهن برای حرکت یک قطار است. نتایج یک تحقیقات انجام شده در ایالات متحده نشان میدهد که حدود 62% از مشتریان تجارت الکترونیکی شاخص “سرعت حمل و نقل” را به عنوان مهمترین عامل در تعریف تجربیات مثبت خود در زمینه خرید کالاها از فروشگاه های دیجیتالی توصیف کردند.

برنامه های راهبردی آمازون در حمل و نقل به عنوان یک تجارت الکترونیک

با ارائه خدماتی نظیر “آمازون پرایم” که تحویل مرسولات تجارت الکترونیکی را در همان روز یا روز بعد و بدون اخذ هزینه اضافی به خریداران ارائه می دهد، بسیاری از مصرف کنندگان، انتظار تحویل فوری و رایگان سفارشات خود را از فروشگاه های اینترنتی دارند. طبق آمار ارائه شده، 63 درصد از خریداران فروشگاه های اینترنتی، سفارشات خرید آنلاین خود را به دلیل رایگان نبودن حمل و نقل لغو کرده و 36 درصد، سفارشات خود را به دلیل طولانی بودن زمان ارسال سفارش، کنسل نموده اند. علاوه بر این، تحقیقات Deloitte نشان میدهد که 72% از مصرف کنندگان از “ارسال رایگان” به عنوان یکی از مهمترین دلایل خود برای خرید آنلاین یاد می کنند.

در ادامه به نموداری که تمام شرح حال و آمار را توضیح داده، جلب می کنیم.

برای مطالعه بیشتر : چگونه با کمک پستکس فروش را افزایش دهیم؟

پستکس و رفع نیازهای فروشگاه های اینترنتی

تدبیر پستکس در اینجا به گونه ای است که کار را برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی بسیار ساده کرده است. بطور مثال ایده ی سابکس و برنامه های آن به شما کمک میکند که یک سایت حرفه ای برای کسب و کار و فروشگاه آنلاین خود داشته باشید.

در راستای همین موضوع به ذخیره زمان و کیفیت رضایت مشتری کمک کرده اید. به همین منظور برای ارسال سفارشات در همان قسمت سایت می توانند از هرکدام از سرویس های پستکس استفاده کرده و به صورت درب به درب تحویل مشتری بدهند.

با این حال خیلی از مسائل و چالش های کسب و کارهای آنلاین حل شده و دیگر جای نگرانی نیست.

برای استفاده از سرویس های پستکس به لینک زیر مراجعه کنید.

http://postex.ir/?affiliate=32016699

برای مطالعه بیشتر :

3 دیدگاه برای “توصیه های مفید برای فروشگاه های اینترنتی و تجارت الکترونیک

  1. وحید روشنی گفته:

    چقدر خوب و جالب واقعا برای فروشگاه های اینترنتی خیلی مفیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *