انواع روش های پست برای ارسال بسته

انواع روش های پست

انواع روش های پست برای ارسال بسته

شما می توانید هر یک از بسته های پست خود را با استفاده از روش های گوناگون به مقصد ارسال کنید. انواع محصولات مانند پوشاک، پاکت، محصولات حاوی مایعات، محصولات شکستنی و …. را می توانید با استفاده از روش ‌های استاندارد به گیرنده ارائه دهید. کارشناسانی که در اداره فعالیت می کنند طبق نوع محصولی که می خواهید ارسال کنید می توانند بهترین روش برای ارسال انتخاب نمایند. طبق نوع کالاهای ارسالی، کارشناسان روش های مناسب ارسال را بررسی خواهند کرد و طبق نوع بسته ای که دارید هزینه را تعیین می نمایند.

روش های ارسال بسته ها در پست چگونه است ؟

 برخی از مهمترین روش های ارسال بسته در اداره پست عبارت هستند از :

انواع روش های پست

1. روش پیشتاز

 روش پیشتاز به عنوان یکی از بهترین روش های ارسال بسته شناخته می شود. در حال حاضر در کشور ایران انواع بسته های پیشتاز در کمترین بازه زمانی به مقصد می رسند. ساعت تحویل دریافت بسته های پیشتاز حدود 24 الی 48 ساعت می باشد. شما می توانید در کمترین زمان بسته ها را به خارج از کشور ارسال کنید. این روش ارسال بسته به عنوان یکی از روش های سریع و مطمئن در اداره شناخته می شود. بسیاری از کاربرانی که می خواهند در کمترین بازه زمانی بسته ها را به مقصد برسانند روش پیشتاز را انتخاب خواهند کرد. البته به یاد داشته باشید که برای انتخاب این روش باید نوع کالا را مورد بررسی قرار دهید. برخی از کالاها در این روش ارسال نمی شوند.

2. روش سفارشی

 پست سفارشی یکی دیگر از روش های ارسال بسته شناخته می شود. این روش در کشور ایران طرفداران زیادی دارد. در این روش امکان ارسال کردن سریع انواع کالاها فراهم می ‌گردد. امکان رهگیری در این روش برای مشتری وجود دارد. افراد به راحتی می‌ توانند با وارد کردن کد رهگیری در سامانه اداره، از وضعیت بسته خود مطلع شوند. اگر شما می خواهید بدانید که بسته مورد نظر در کجا است و در چه بازه زمانی به دست تان می رسد می توانید در قسمت رهگیری اداره، تمامی اطلاعاتی که مربوط به کد رهگیری بسته می باشد را وارد کنید.

3. پست عادی

روش عادی به عنوان یکی دیگر از روش های ارسال بسته شناخته می شود. هر یک از بسته های عادی را با استفاده از تمبر به مقصد می رسانند. در این روش به طور معمول نامه ها را جابجا می نمایند. این روش برای مطبوعات و نامه ها مناسب است. برای ارسال کالاهایی که کاربردی نیستند شما می توانید از این روش استفاده نمایید. این روش برای ارسال مطبوعات و نامه های خارجی و داخلی به عنوان بهترین روش شناخته می شود که افراد زیادی از این روش استفاده می ‌نمایند.

انواع روش های پست

4. روش ویژه

 پست ویژه به عنوان یکی از روش های خاص شناخته می شود که برای ارسال بسته در کمترین بازه زمانی کاربرد زیادی دارد. نکته مهمی که در مورد این روش اهمیت دارد این است که بدانید قیمت آن نسبت به دیگر روش ها بالاتر خواهد بود. هزینه‌ ای که شما باید برای ارسال ویژه بسته‌ ها پرداخت کنید بر اساس وزن کالا تعیین می گردد. البته تعرفه کلی ارسال ویژه نسبت به ارسال سفارشی، عادی و پیشتاز فرق می کند.

5. پست رسانت

 رسانت به عنوان یکی دیگر از روش های ارسال کالا شناخته می شود. اگر مشتری دارنده مکان دائم نیست و به صورت دائم در مکان دیگری حضور دارد باید از روش رستانت استفاده نماید. به همین ترتیب کالا به نزدیکترین نمایندگی ارائه خواهد شد. فرد با ارائه دادن کارت شناسایی به راحتی می‌ تواند بسته خود را دریافت نماید. امروزه بسیاری از افراد مکان مشخصی برای ارسال کالا ندارند. به همین دلیل از روش رسانت برای دریافت بسته های خود استفاده می کنند.

6. روش تلفنی

 پست تلفنی به عنوان یکی دیگر از روش ‌های ارسال بسته شناخته می‌ شود. برای افرادی که امکان مراجعه حضوری جهت تحویل بسته ندارند روش تلفنی فراهم می ‌گردد. در این روش می توانید با مامور اداره تماس بگیرید و برای دریافت بسته در محل حاضر شوید. ارسال کالا در همان روز یکی از روش های دیگر ارسال کالا شناخته می ‌شود. این وش یکی از شیوه های جدید برای شرکت ها است.بسیاری از کسب و کارها مانند کتابفروشی‌ ها از این روش جهت ارسال بسته استفاده می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *