خدمات لجستیکی و تاثیرات تجارت الکترونیک بر این صنعت

خدمات لجستیکی

همه گیری کرونا در سالهای اخیر باعث کاهش چشم گیر ارزش فعالیت های لجستیکی در دنیا شده است. به طوری که ارزش آن از 7،641.2 میلیارد دلار در سال 2017 به 5200 میلیارد دلار در سال 2020 تنزل پیدا کرد. لیکن صنایع تجاری از جمله تجارت های الکترونیکی و مراقبت‌های بهداشتی و دارویی توانستند تاثیری […]

چشم انداز پستکس و صنعت پست در ایران

چشم انداز پستکس

سال 2021 را می‌توان سال شکوفایی صنعت پست در جهان دانست. با اوج گیری پاندمی در سراسر جهان الگوی خرید بسیاری از مردم تغییر کرده و اقبال عمومی به استفاده از پست برای مراسلات به شدت افزایش یافت. کشور ما ایران نیز از این قائده مستثنا نبوده و متاثر از این تغییر جهانی، صنعت پست […]

کادوکس ، سرویس ارسالِ مهربانی برای شهروندان!!!

کادوکس

هر چند خدمات پستی صرفا سرویسی برای ارسال اقلام مجاز به مقاصد دور یا نزدیک است، لیکن مرسولات همواره جنبه تجاری یا مصرفیِ صرف ندارند، بلکه می‌توانند بیانگر عمیق ترین احساسات و عواطف انسانی باشند. پستکس نیز در همین راستا و به جهت التزام به بهبود روابط انسانی و اجتماعی، با ارائه سرویس کادوکس در […]

پست سرد ، زیر ساختی حیاتی در دنیای لجستیک

پست سرد

جابجایی و کیفیت آن در دنیای امروز می‌تواند تعیین کننده‌ی جایگاه یک کسب و کار در بازار رقابتی و نیز جلب اعتماد مشتریان در بازار هدف باشد. کیفیت در ارسال برخی محموله ها از اهمیت بالاتری برخوردار است. که از جمله ی آنها می‌توان به مواد غذایی، دارو، اندام های حیاتی و …اشاره کرد. به […]

پستبار و صرفه جویی در هزینه و زمان

پستبار

با شروع پاندمی و اعمال محدودیت های اجتماعی ، استفاده از سرویس های پستی در تمام دنیا افزایش یافته است. کشور ما نیز از این قائده مستثنا نبوده و سرویس های مربوطه در این حوزه رشد چشمگیری داشتند. لیکن استفاده از سرویس پست خود مستلزم صرف وقت ، هزینه و حضور فیزیکی در باجه های […]

ورود و خروج طلا، ارز و کالا به صورت غیر تجاری

ورود و خروج

مسافرانی که قصد ورود به ایران را دارند، چه ایرانی و چه غیر ایرانی، علاوه بر لوازم شخصی خود که شامل تعرفه های گمرکی نمی‌شود، می‌توانند اقلامی نو را نیز به همراه خود وارد کنند، مشروط بر آنکه ارزش کالا بیش از 80 دلار نباشد و جنبه تجاری نیز نداشته باشد ، همچنین ورود و […]

خدمات پستی و اهمیت مشارکت مشتریان

خدمات پستی

مشتری، فلسفه وجودی هرکسب وکاری را تشکیل می‌دهد و بدون حضور مشتریان، عملا هیچ فعالیت اقتصادی نمی‌تواند شکل بگیرد و حیات خود را ادامه دهد. ازاین رو «مشتری مداری» یکی از رهیافت‌های مهم ونوین مدیریت است. بی شک فعالین ارائه دهنده خدمات پستی نیز، بدون توجه جدی به موضوع «مشتری مداری »نمی توانند توفیقی در […]

ممنوعات پستی در مراسلات خارجی، تابعی از قوانین گمرکی

ممنوعات پستی

قوانین و مقررات پستی در کشورهای مختلف متفاوت است و مطابق با آن لیست ممنوعات پستی در اقصا نقاط دنیا نیز متفاوت است. درک این اختلافات برای پیشگیری از ضررهای احتمالی در مراسلات بسیار ضروری است. اگر قصد ارسال بسته ای را از طریق پست داشته باشید، اولین قدم مراجعه به باجه یا هاب پستی […]

پستبار، ارائه دهنده‌ سرویس درب تا درب برای مشتریان پست

درب تا درب

با پیشرفت و توسعه تجارت الکترونیک و نیز رویارویی با محدودیت های رفت و آمدی در ایام پاندمی، صنعت پست نیز وارد مرحله ای تازه از رونق و پیشرفت شده است. سالانه ده‌ها هزار بسته از طریق سرویس پست جابجا شده و بدست گیرندگان می‌رسد. لذا با توجه به استفاده روز افزون از این سرویس، […]

لغو سفارش در پستکس و ضوابط آن

لغو سفارش

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از ثبت سفارش، برای ارسال بسته پستی و یا هر نوع خدمت دیگر، به دلایل مختلف نظرتان عوض شده و برای لغو سفارش اقدام کرده باشید. هر چند لغو سفارش ، در هر مرحله از فرآیند خدمات رسانی حق شماست، اما قوانین درون سازمانی یا بین […]