صنعت پست لجستیک ؛ فرصت‌ها و تهدیدها در دوران پاندمی

صنعت پست لجستیک

بنگاه‌های فعال در صنعت پست لجستیک با این خطر راهبردی مواجه‌اند که در دوران شکوفایی تقاضا، از مدیریت رضایتمندی و ارتباط با مشتریان غفلت کنند و فرصت برآمده از همه‌گیری کرونا به سادگی از دست رفته، یا حتی با ظهور رقبای تازه نفس در این بازار پرظرفیت، تبدیل به تهدید شود. بازار یابی و مدیریت […]

لجستیک شهری و مسوولیت‌های اجتماعی فعالان در روزگار کرونایی ایرانی‌ها

لجستیک شهری

کوریر سرویس‌ها (پیک‌های موتوری) و استارت‌آپ‌های لجستیک شهری ، هم‌سو با تحولات ناشی از شیوع کرونا، علاوه بر تاثیراتی که در مقیاس کسب و کارهای خود پذیرفتند (فارغ از نتایج اقتصادی آن بر رشد یا کاهش خدمات خود)، مسوولیت‌هایی را هم در برابر شرکای کلیدی خود اعم از کارکنان، مشتریان و عموم جامعه بر عهده […]

پست سریع در جزیره کیش : موانع و راه حل‌های موجود

پست سریع در جزیره کیش یکی از راه های نجات اقتصاد این جزیره است که در صورت تحقق میتواند جانی تازه در بازار راکد آن بدمد. بحران اقتصادی در کیش جزیره کیش با مساحتی بالغ بر 90 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 39 هزار نفر، یکی از مهمترین مناطق آزاد در ایران محسوب می‌شود. پر […]

هوش مصنوعی و فناوری های نوین در صنعت حمل و نقل

هوش مصنوعی

بررسی کاربرد هر یک از فناوری های نوین (هوش مصنوعی) در صنعت حمل و نقل و لجستیک، به تعیین نقشه راه برای استفاده از این فناوری ها در این صنعت کمک بسزایی خواهد نمود. در این بخش این فناوری ها مورد بررسی قرار می گیرد. هوش مصنوعی در حمل ونقل کاربرد هوش مصنوعی در حمل […]

فناوری های صنعت پست در جهان و آینده این صنعت

جدیدترین و آخرین فناوری های صنعت پست در جهان باعث شده است تا این صنعت در مقایسه با گذشته تغییرات قابل توجهی داشته باشد. جالب است بدانید در آینده تحولات بیشتری را در این زمینه مشاهده خواهیم کرد. همچنین لازم به ذکر است که جهان در حال پیشروی به سوی حکمرانی هوش مصنوعی و اینترنت […]

نقش اپلیکیشن iBeaconدر بهبود کیفیت پست

وجود جدیدترین تکنولوژی های دیجیتال از جمله اپلیکیشن های خودکار iBeacon سرویس های پستی در سراسر سطح دنیا را به طور قابل توجهی بازسازی کرده اند. این اپلیکیشن ها مسیر را برای سرویس های جدید هموار ساخته و برخی از مشکلات تدارکاتی را برای شرکت های تحویل و مشتریان رفع می کنند. اپلیکیشن iBeacon چیست؟ […]

اصول لجستیک ؛ قیمت، کیفیت، تداوم

تغییر مدل کیفیت ارائه خدمات پست لجستیک در تناسب با مقتضیات حضور در بازارهای B2C، فشار بسیار سنگینی به بهای خدمات پست لجستیک وارد می‌کند. فعالان پست لجستیک در رویارویی با اصول لجستیک ؛ افزایش قیمت یا چشم‌پوشی از ارائه سرویسی با کیفیت ممتاز و متمایز، و در عین حال تداوم در این امر چه […]

پردازش ابری ، ضرورتی انکار ناپذیر

برای توضیح ساده در این مورد باید گفت پردازش ابری یعنی نگه‌داری و دسترسی به داده‌ها و برنامه‌ها به‌جای اینکه فقط به رایانه‌ی شما محدود باشد، در سراسر اینترنت دردسترس قرار بگیرد. استفاده از پلتفرم‌های ابری در سیستم‌های مدیریت یکپارچه لجستیک، نه فقط جریان دریافت داده از فرآیند و عملیات لجستیک را تقویت و تسریع […]

اقتصاد لاکرها و خدمات بوم در ترکیه

به نظر می‌رسد که در شهرهای بزرگ، اتکا به “خدمات بوم” (برداشت و واسپاری مرسوله)و شبکۀ لاکرها ، تنها راه تامین ظرفیت موثر کافی برای نظام پست ‌لجستیک جهت ارائه خدمات با کیفیت مطلوب به صنعت رو به گسترش تجارت الکترونیکی باشد و ترکیه با سرعت در این مسیر به پیش می‌رود خدمات بوم  “خدمات […]

پستی باکس ، نوآوری در پست لجستیک به سبک فنلاندی

پستی باکس فراتر از یک سیستم لاکر در مرکز شهر هلسینکی، یک نقطۀ اتصال فیزیکی میان فعالان تجارت الکترونیکی با مصرف‌کنندگان است. این فضای فیزیکی، درواقع، آزمایشگاهی است برای آزمایش ایده‌های جدید در زمینۀ تجارت الکترونیکی. پستی باکس، یک نوزایی است «پستی گروپ» (Posti Group) اصلی‌ترین اپراتور پست فنلاند ، قرن‌هاست که بخشی از زندگی […]